Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica
Vivienda pública
Habitatge rep la proposta de quatre empreses per a desenvolupar una estratègia que millore la qualitat de vida en els grups d'habitatge públic
20/03/2021
- L'objectiu és actuar en barris vulnerables a través del disseny, organització i avaluació de la política i gestió pública
- Un equip de 60 professionals especialistes en administració de finques i treball social farà l'acompanyament a les comunitats veïnals
- Un equip de 60 professionals especialistes en administració de finques i treball social farà l'acompanyament a les comunitats veïnals
- L'objectiu és actuar en barris vulnerables a través del disseny, organització i avaluació de la política i gestió pública
- Un equip de 60 professionals especialistes en administració de finques i treball social farà l'acompanyament a les comunitats veïnals
Un total de quatre empreses s'han presentat a la licitació del Servei de Mediació Comunitària i Administració que la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per mitjà de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), ha posat en marxa per a desenvolupar una estratègia que millore la qualitat de vida dels residents de 22 grups d'habitatge públic de la Comunitat.
Una vegada acabat el termini de presentació d'ofertes, s'analitzaran i valoraran les quatre propostes d'un servei que s'emmarca dins de l'Estratègia de Regeneració Urbana que EVha està desenvolupant en el parc públic de la Generalitat.
L'objectiu és dur a terme una actuació integral dels habitatges públics en barris vulnerables en què hi ha factors de risc associats, mobilitzant recursos econòmics, tècnics i organitzatius, i amb la col·laboració de l'administració autonòmica, ajuntaments, entitats sense ànim de lucre i els mateixos veïns.
El servei atendrà 5.229 famílies que resideixen en 22 grups d'habitatge dels municipis següents: Alcoi, Alacant, Elx, Monforte, Novelda, Santa Pola, Paterna, Benaguasil, Massamagrell, Paiporta, Torrent, Sagunt, Riba-roja de Túria, Alfafar, Alberic, Algemesí, Picassent, Benifaió, Alzira, Sagunt, Borriana, Castelló de la Plana i la Vall d'Uixó.
El pressupost de licitació és de 5.694.381 euros (IVA inclòs) per a un període de tres anys, i es podrà prorrogar anualment durant dos anys.
La subdirectora d'Intervenció Social d'EVha, Helena Ferrando, ha destacat "l'esforç que des de la Generalitat s'està fent per a dur a terme actuacions de rehabilitació i regeneració urbana, procés fonamental per a crear entorns dignes, però per a aconseguir aquesta integració completa, ha d'anar acompanyat d'una forta intervenció social que tracte directament els problemes dels residents i els permeta una inserció real".
Per a això, s'han dissenyat itineraris integrats i personalitzats, amb un enfocament integral i comunitari que facilite als residents en zones desfavorides l'accés als sistemes de protecció social.
"Això significa una clara aposta per unes polítiques socials realment actives, eficaces i eficients, a més de prou flexibles, per a adaptar-se a la singularitat de cada un dels barris", ha insistit Ferrando.
Equip multidisciplinari
Un equip de 60 professionals en administració de finques i treball social formaran aquest servei, que durà a terme un acompanyament ampli a les comunitats veïnals en el procés d'autoorganització, gestió de conflictes i sostenibilitat social i econòmica, després d'una anàlisi de situació de cada grup.
Entre les seues funcions estarà la creació d'un fòrum transversal col·laboratiu en cada grup en què es consensue un model d'intervenció comunitària, i tindrà la participació veïnal, recursos socials i teixit associatiu.
Valorar la situació social de les famílies, administrar i gestionar la comptabilitat de les comunitats, controlar els accessos a les zones comunitàries, comprovar el manteniment dels elements comuns per a evitar el desorde o mal ús, així com implantar i fer un seguiment del programa de regularització de subministraments són altres de les tasques que cal dur a terme.
De la mateixa manera, destacarà l'atenció personalitzada que tindran els adjudicataris d'habitatge públic perquè tinguen un bon nivell d'integració en el grup.
Consensuar les normes de convivència veïnals per mitjà de l'aprovació de reglaments de règim interior personalitzats, subscriure un compromís social en el bon ús d'un habitatge públic, desenvolupar estratègies contra la morositat, mecanismes de suport social i de conscienciació veïnal seran altres de les comeses de l'equip.
Una novetat important és que hi haurà un servei d'urgències de 24 hores per a atendre les incidències socials i jurídiques de forma presencial o telefònica.
Aquest projecte ja s'ha posat en marxa en grups de Sagunt, Castelló de la Plana i la Vall d'Uixó. A causa de l'èxit d'aquestes experiències, la Conselleria amplia i completa amb aquests equips altres grups d'habitatge públic.
- Un equip de 60 professionals especialistes en administració de finques i treball social farà l'acompanyament a les comunitats veïnals
Un total de quatre empreses s'han presentat a la licitació del Servei de Mediació Comunitària i Administració que la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per mitjà de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), ha posat en marxa per a desenvolupar una estratègia que millore la qualitat de vida dels residents de 22 grups d'habitatge públic de la Comunitat.
Una vegada acabat el termini de presentació d'ofertes, s'analitzaran i valoraran les quatre propostes d'un servei que s'emmarca dins de l'Estratègia de Regeneració Urbana que EVha està desenvolupant en el parc públic de la Generalitat.
L'objectiu és dur a terme una actuació integral dels habitatges públics en barris vulnerables en què hi ha factors de risc associats, mobilitzant recursos econòmics, tècnics i organitzatius, i amb la col·laboració de l'administració autonòmica, ajuntaments, entitats sense ànim de lucre i els mateixos veïns.
El servei atendrà 5.229 famílies que resideixen en 22 grups d'habitatge dels municipis següents: Alcoi, Alacant, Elx, Monforte, Novelda, Santa Pola, Paterna, Benaguasil, Massamagrell, Paiporta, Torrent, Sagunt, Riba-roja de Túria, Alfafar, Alberic, Algemesí, Picassent, Benifaió, Alzira, Sagunt, Borriana, Castelló de la Plana i la Vall d'Uixó.
El pressupost de licitació és de 5.694.381 euros (IVA inclòs) per a un període de tres anys, i es podrà prorrogar anualment durant dos anys.
La subdirectora d'Intervenció Social d'EVha, Helena Ferrando, ha destacat "l'esforç que des de la Generalitat s'està fent per a dur a terme actuacions de rehabilitació i regeneració urbana, procés fonamental per a crear entorns dignes, però per a aconseguir aquesta integració completa, ha d'anar acompanyat d'una forta intervenció social que tracte directament els problemes dels residents i els permeta una inserció real".
Per a això, s'han dissenyat itineraris integrats i personalitzats, amb un enfocament integral i comunitari que facilite als residents en zones desfavorides l'accés als sistemes de protecció social.
"Això significa una clara aposta per unes polítiques socials realment actives, eficaces i eficients, a més de prou flexibles, per a adaptar-se a la singularitat de cada un dels barris", ha insistit Ferrando.
Equip multidisciplinari
Un equip de 60 professionals en administració de finques i treball social formaran aquest servei, que durà a terme un acompanyament ampli a les comunitats veïnals en el procés d'autoorganització, gestió de conflictes i sostenibilitat social i econòmica, després d'una anàlisi de situació de cada grup.
Entre les seues funcions estarà la creació d'un fòrum transversal col·laboratiu en cada grup en què es consensue un model d'intervenció comunitària, i tindrà la participació veïnal, recursos socials i teixit associatiu.
Valorar la situació social de les famílies, administrar i gestionar la comptabilitat de les comunitats, controlar els accessos a les zones comunitàries, comprovar el manteniment dels elements comuns per a evitar el desorde o mal ús, així com implantar i fer un seguiment del programa de regularització de subministraments són altres de les tasques que cal dur a terme.
De la mateixa manera, destacarà l'atenció personalitzada que tindran els adjudicataris d'habitatge públic perquè tinguen un bon nivell d'integració en el grup.
Consensuar les normes de convivència veïnals per mitjà de l'aprovació de reglaments de règim interior personalitzats, subscriure un compromís social en el bon ús d'un habitatge públic, desenvolupar estratègies contra la morositat, mecanismes de suport social i de conscienciació veïnal seran altres de les comeses de l'equip.
Una novetat important és que hi haurà un servei d'urgències de 24 hores per a atendre les incidències socials i jurídiques de forma presencial o telefònica.
Aquest projecte ja s'ha posat en marxa en grups de Sagunt, Castelló de la Plana i la Vall d'Uixó. A causa de l'èxit d'aquestes experiències, la Conselleria amplia i completa amb aquests equips altres grups d'habitatge públic.