Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
La Generalitat i l'FVMP formaran en competències digitals 900 persones de municipis afectats pel despoblament
05/07/2021
- Aquestes accions formen part del programa 'Ciutadania digital', que ha posat en marxa la Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital
- L'FVMP coordina la formació i comptarà amb la col·laboració de la Direcció General AVANT per al suport i l'assessorament als municipis
- L'FVMP coordina la formació i comptarà amb la col·laboració de la Direcció General AVANT per al suport i l'assessorament als municipis
- Aquestes accions formen part del programa 'Ciutadania digital', que ha posat en marxa la Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital
- L'FVMP coordina la formació i comptarà amb la col·laboració de la Direcció General AVANT per al suport i l'assessorament als municipis
La Generalitat i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) formaran en competències digitals prop de 900 persones de municipis en risc de despoblament, a fi de reduir la bretxa digital.
La Conselleria d'Innovació, a través de la Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital, signarà en breu un conveni amb l'FVMP per a posar en marxa aquestes accions, presencials i en línia, que s'enquadren dins del programa de 'Ciutadania digital', que ha posat en marxa la Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital.
La directora general de Lluita contra la Bretxa Digital, María Muñoz, ha explicat que aquest programa "centrarà enguany els esforços a portar formació en competències digitals a municipis en risc de despoblament i a persones amb discapacitat, en entendre que són espais i persones especialment afectats per la bretxa digital".
En aquest sentit, Muñoz ha indicat que les activitats que comencen "són fruit d'un conveni que signa la Conselleria amb l'FVMP i que són accions formatives dirigides a persones de diversos perfils, que residisquen en municipis en risc de despoblament i que no tinguen competències digitals que els permeten la seua inclusió digital".
Per la seua banda, la directora general de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, Jeannette Segarra, ha destacat que "des d'AVANT lluitem per a combatre el despoblament, però per a poc ens servirà si les persones que viuen en els territoris menys poblats no tenen formació en noves tecnologies, per això es posen en marxa aquests cursos".
Així, ha apuntat que en l'últim any "hem vist la importància de les videoconferències, les consultes en els centres de salut, la petició de cites prèvies i altres gestions, per la qual cosa és molt important que formem els nostres majors, perquè ells no han tingut formació en les noves tecnologies, per això es posen en marxa aquests cursos. Sense cap dubte, els ciutadans del segle XXI seran digitals".
Cursos
La formació està coordinada per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, que comptarà amb la col·laboració d'AVANT per a donar suport i assessorament als municipis en l'execució de les accions formatives.
Prop de 900 persones es podran beneficiar dels cursos, destinats a persones amb competències digitals baixes, bàsiques o sense competències. En total, es faran al voltant de 100 accions formatives entre presencials i en línia, encara que si les circumstàncies ho permeten, es prioritzaran les formacions presencials aplicant les màximes condicions de seguretat sanitària.
Els cursos presencials s'impartiran en grups reduïts, per a poder assegurar el suport a l'alumnat, i es duran a terme en les tres províncies, en aquelles zones afectades pel despoblament.
Quant a la temàtica, les accions formatives se centren en alfabetització digital, comunicació electrònica amb l'Administració, xarxes socials i una altra enfocada a l'aplicació de les xarxes per al negoci.
- L'FVMP coordina la formació i comptarà amb la col·laboració de la Direcció General AVANT per al suport i l'assessorament als municipis
La Generalitat i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) formaran en competències digitals prop de 900 persones de municipis en risc de despoblament, a fi de reduir la bretxa digital.
La Conselleria d'Innovació, a través de la Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital, signarà en breu un conveni amb l'FVMP per a posar en marxa aquestes accions, presencials i en línia, que s'enquadren dins del programa de 'Ciutadania digital', que ha posat en marxa la Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital.
La directora general de Lluita contra la Bretxa Digital, María Muñoz, ha explicat que aquest programa "centrarà enguany els esforços a portar formació en competències digitals a municipis en risc de despoblament i a persones amb discapacitat, en entendre que són espais i persones especialment afectats per la bretxa digital".
En aquest sentit, Muñoz ha indicat que les activitats que comencen "són fruit d'un conveni que signa la Conselleria amb l'FVMP i que són accions formatives dirigides a persones de diversos perfils, que residisquen en municipis en risc de despoblament i que no tinguen competències digitals que els permeten la seua inclusió digital".
Per la seua banda, la directora general de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, Jeannette Segarra, ha destacat que "des d'AVANT lluitem per a combatre el despoblament, però per a poc ens servirà si les persones que viuen en els territoris menys poblats no tenen formació en noves tecnologies, per això es posen en marxa aquests cursos".
Així, ha apuntat que en l'últim any "hem vist la importància de les videoconferències, les consultes en els centres de salut, la petició de cites prèvies i altres gestions, per la qual cosa és molt important que formem els nostres majors, perquè ells no han tingut formació en les noves tecnologies, per això es posen en marxa aquests cursos. Sense cap dubte, els ciutadans del segle XXI seran digitals".
Cursos
La formació està coordinada per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, que comptarà amb la col·laboració d'AVANT per a donar suport i assessorament als municipis en l'execució de les accions formatives.
Prop de 900 persones es podran beneficiar dels cursos, destinats a persones amb competències digitals baixes, bàsiques o sense competències. En total, es faran al voltant de 100 accions formatives entre presencials i en línia, encara que si les circumstàncies ho permeten, es prioritzaran les formacions presencials aplicant les màximes condicions de seguretat sanitària.
Els cursos presencials s'impartiran en grups reduïts, per a poder assegurar el suport a l'alumnat, i es duran a terme en les tres províncies, en aquelles zones afectades pel despoblament.
Quant a la temàtica, les accions formatives se centren en alfabetització digital, comunicació electrònica amb l'Administració, xarxes socials i una altra enfocada a l'aplicació de les xarxes per al negoci.