Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
Proyecto de innovación
Desenvolupen un 'kit' de realitat virtual i baix cost que transforma l'entrenament en gimnàs en un videojoc immersiu d'exercici
27/08/2021
- Brainstorm Multimedia desenvolupa un demostrador d'aquesta tecnologia amb un aparell de rem al costat de l'Institut de Biomecànica de València
- El 'kit' combina sensors d'instal·lació fàcil amb casos de realitat virtual per a aconseguir una experiència immersiva d'aquesta pràctica esportiva
- El 'kit' combina sensors d'instal·lació fàcil amb casos de realitat virtual per a aconseguir una experiència immersiva d'aquesta pràctica esportiva
- Brainstorm Multimedia desenvolupa un demostrador d'aquesta tecnologia amb un aparell de rem al costat de l'Institut de Biomecànica de València
- El 'kit' combina sensors d'instal·lació fàcil amb casos de realitat virtual per a aconseguir una experiència immersiva d'aquesta pràctica esportiva
L'Agència Valenciana de la Innovació (AVI) finança el desenvolupament d'un sistema de realitat virtual de baix cost, que inclou el seu propi dispositiu de visualització i un conjunt de sensors d'instal·lació fàcil i que és capaç de transformar qualsevol equip de gimnàs en un element d'exercici i interacció d'un videojoc actiu.
També coneguts com a 'exergame' aquests videojocs de pràctica esportiva ofereixen una experiència d'immersió similar a les de les videoconsoles d'última generació.
El projecte, batejat amb el nom d'ExerKit, està liderat per l'empresa valenciana Brainstorm Multimadia, que compta amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València (IBV) per al disseny i execució d'una prova de concepte d'aquest 'kit'.
En concret, la iniciativa comprén la sensorització d'un ergòmetre, un aparell d'entrenament de rem, així com el desenvolupament d'una aplicació virtual que permet a l'usuari realitzar missions en un entorn costaner virtual, així com visitar cales, accedir a coves, completar recorreguts i competir amb altres usuaris en activitats de velocitat, resistència o orientació, entre altres.
L'objectiu, per tant, no es limita a validar únicament la tecnologia en si, sinó que també s'avaluarà l'acceptació per part de l'usuari, dels gimnasos i el model de negoci.
En l'actualitat, hi ha en el mercat molts productes que apliquen sistemes de visualització a ergòmetres, però cap utilitza la tecnologia de realitat virtual immersiva (amb cascos VR sense fils) al moviment del paleig del caiac.
L'objectiu és que ExerKit es convertisca en una alternativa per a l'entrenament tradicional, a més d'oferir una solució senzilla per als usuaris que només pretenguen fer un exercici relaxat.
Després d'analitzar el mercat de dispositius de realitat virtual (VR, en les seues sigles en anglés) i de motors gràfics, l'equip de desenvolupament s'ha decantat finalment per l'ús de cascos autònoms que, si bé ofereixen una potència gràfica menor que la d'un ordinador personal, aporten més comoditat d'ús, al mateix temps que redueixen el cost final del 'kit'.
La fase de disseny de l'experiència immersiva ja s'ha completat, un procés per al qual no solament ha resultat decisiva la simulació del comportament de la mar, sinó també el comportament físic, la flotabilitat i la hidrodinàmica del caiac.
Actualment, l'equip treballa en aquesta simulació física, així com en el comportament del cos del piragüista, de manera que, sense perdre realisme, el moviment del caiac no s'afija a la simulació VR i produïsca marejos.
En col·laboració amb Brainstorm, l'IBV s'encarrega del desenvolupament i avaluació d'un demostrador físic dels 'exergames', que servirà de dispositiu de prova. De fet, l'equip es validarà amb persones usuàries atenent la seua seguretat, funcionalitat i confort, així com les emocions i sensacions suscitades.
ExerKit connecta amb l'Estratègia d'especialització intel·ligent de la Comunitat Valenciana, coneguda com RIS3, que coordina la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, ja que contribueix a aconseguir els seus objectius a través dels eixos de desenvolupament de millora de la qualitat de vida i producte innovador.
- El 'kit' combina sensors d'instal·lació fàcil amb casos de realitat virtual per a aconseguir una experiència immersiva d'aquesta pràctica esportiva
L'Agència Valenciana de la Innovació (AVI) finança el desenvolupament d'un sistema de realitat virtual de baix cost, que inclou el seu propi dispositiu de visualització i un conjunt de sensors d'instal·lació fàcil i que és capaç de transformar qualsevol equip de gimnàs en un element d'exercici i interacció d'un videojoc actiu.
També coneguts com a 'exergame' aquests videojocs de pràctica esportiva ofereixen una experiència d'immersió similar a les de les videoconsoles d'última generació.
El projecte, batejat amb el nom d'ExerKit, està liderat per l'empresa valenciana Brainstorm Multimadia, que compta amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València (IBV) per al disseny i execució d'una prova de concepte d'aquest 'kit'.
En concret, la iniciativa comprén la sensorització d'un ergòmetre, un aparell d'entrenament de rem, així com el desenvolupament d'una aplicació virtual que permet a l'usuari realitzar missions en un entorn costaner virtual, així com visitar cales, accedir a coves, completar recorreguts i competir amb altres usuaris en activitats de velocitat, resistència o orientació, entre altres.
L'objectiu, per tant, no es limita a validar únicament la tecnologia en si, sinó que també s'avaluarà l'acceptació per part de l'usuari, dels gimnasos i el model de negoci.
En l'actualitat, hi ha en el mercat molts productes que apliquen sistemes de visualització a ergòmetres, però cap utilitza la tecnologia de realitat virtual immersiva (amb cascos VR sense fils) al moviment del paleig del caiac.
L'objectiu és que ExerKit es convertisca en una alternativa per a l'entrenament tradicional, a més d'oferir una solució senzilla per als usuaris que només pretenguen fer un exercici relaxat.
Després d'analitzar el mercat de dispositius de realitat virtual (VR, en les seues sigles en anglés) i de motors gràfics, l'equip de desenvolupament s'ha decantat finalment per l'ús de cascos autònoms que, si bé ofereixen una potència gràfica menor que la d'un ordinador personal, aporten més comoditat d'ús, al mateix temps que redueixen el cost final del 'kit'.
La fase de disseny de l'experiència immersiva ja s'ha completat, un procés per al qual no solament ha resultat decisiva la simulació del comportament de la mar, sinó també el comportament físic, la flotabilitat i la hidrodinàmica del caiac.
Actualment, l'equip treballa en aquesta simulació física, així com en el comportament del cos del piragüista, de manera que, sense perdre realisme, el moviment del caiac no s'afija a la simulació VR i produïsca marejos.
En col·laboració amb Brainstorm, l'IBV s'encarrega del desenvolupament i avaluació d'un demostrador físic dels 'exergames', que servirà de dispositiu de prova. De fet, l'equip es validarà amb persones usuàries atenent la seua seguretat, funcionalitat i confort, així com les emocions i sensacions suscitades.
ExerKit connecta amb l'Estratègia d'especialització intel·ligent de la Comunitat Valenciana, coneguda com RIS3, que coordina la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, ja que contribueix a aconseguir els seus objectius a través dels eixos de desenvolupament de millora de la qualitat de vida i producte innovador.