Visor detalle nota de prensa

Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica

El Consell aprova un conveni amb l'Ajuntament d'Elx per a la regeneració urbana del barri San Antón

30/12/2021
- La Generalitat destina 696.395 euros a l'actuació per a l'exercici 2021
- La Generalitat destina 696.395 euros a l'actuació per a l'exercici 2021


El Consell ha autoritzat un conveni entre la Vicepresidència Segona i la Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i l'Ajuntament d'Elx per a la gestió de l'actuació de regeneració i renovació urbana del barri Sant Antón i per a instrumentalitzar la subvenció corresponent a 2021.

El conveni estableix el marc de col·laboració per a 2021 entre la Generalitat i l'Ajuntament d'Elx, a través de l'empresa municipal PIMESA, per al desenvolupament d'aquesta actuació dins del Pla Estatal de foment del lloguer d'habitatges, la rehabilitació edificatòria, i la regeneració i renovació urbana, 2013-2016.

L'actuació global comprén la construcció de quatre nous edificis d'habitatges, amb qualificació energètica mínima tipus 'B', dins de l'àmbit del barri, amb 284 habitatges de nova construcció. Tot això amb una inversió de 36,7 milions d'euros.

A causa de l'elevat estat de deterioració dels habitatges, l'actuació recull les obres de demolició dels edificis, construcció dels nous habitatges i de reurbanització necessàries, així com l'execució d'un programa de reallotjament i la realització de les funcions de gestió tècnica i informació a través de l'equip.

La subvenció compromesa en aquest conveni per a 2021 és d'1.160.831 euros, amb el següent desglossament: 696.395 euros la Generalitat i 464.435 euros el Ministeri de Foment.

Així mateix i per a garantir la continuïtat de les actuacions s'inclouen en aquest conveni els costos haguts per aquests conceptes des de la finalització de la vigència dels anteriors convenis de col·laboració, subscrits el 15 de maig de 2015; 4 de juliol de 2016; 16 de novembre de 2017; 3 de desembre de 2018; 9 d'abril de 2019 i 4 d'agost de 2020.

Aquest conveni serà efectiu des de la data de la seua signatura i tindrà vigència fins al 31 de desembre de 2021. No obstant això, podran ser finançades les actuacions realitzades des de l'1 de gener de 2021 i totes aquelles que hagen pogut certificar-se amb càrrec als convenis vigents d'exercicis anteriors, però el tancament de l'exercici pressupostari haja impedit dur a terme la seua tramitació.

El seguiment de les actuacions es fa a càrrec d'una comissió de seguiment integrada per dos representants de la Generalitat, un de l'Ajuntament i un de PIMESA.