Visor detalle nota de prensa

Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica
Edificació

La Generalitat presentarà el seu model d'edificació sostenible en REBUILD 2022

27/01/2022
La Generalitat presentarà el seu model d'edificació sostenible en REBUILD 2022
- Representants institucionals i empresarials de la Comunitat presentaran les seues línies estratègiques sobre l'hàbitat construït i arquitectura sostenible
- La Comunitat Valenciana ha sigut anomenada regió innovadora 2022 pel seu lideratge en sostenibilitat, innovació i polítiques d'habitatge
- Representants institucionals i empresarials de la Comunitat presentaran les seues línies estratègiques sobre l'hàbitat construït i arquitectura sostenible
- La Comunitat Valenciana ha sigut anomenada regió innovadora 2022 pel seu lideratge en sostenibilitat, innovació i polítiques d'habitatge



La Generalitat, a través de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, presentarà el seu model d'edificació sostenible en la pròxima edició de REBUILD 2022, que tindrà lloc a IFEMA Madrid del 26 al 28 d'abril.

La sostenibilitat i la descarbonització són dos dels principals reptes en què el sector de l'edificació centra els seus esforços i la Comunitat és un exemple de lideratge en aquests àmbits, ja que ha posat en marxa iniciatives reconegudes com a bones pràctiques pel Comité Europeu de les Regions.

Una d'aquestes és l'impuls a la contractació pública verda, a través de la 'Guia verda de mesures mediambientals en l'edificació'. Un text desenvolupat juntament amb l'Institut Valencià de l'Edificació (IVE) i amb la col·laboració de més de 50 entitats del sector, que pretén fomentar edificacions més respectuoses amb el medi ambient en què es primen els processos d'innovació, economia circular i s'impulsa la funció exemplificadora de l'Administració.

Una altra de les iniciatives en què treballa la Generalitat, davant de la necessària transformació del sector en un context clarament assenyalat per l'emergència climàtica i la reconstrucció post COVID, són els processos de digitalització del sector de la construcció desenvolupant la tecnologia BIM (Building Information Modeling). Tot això, amb eines com la compra pública innovadora o els projectes pilot d'habitatge públic innovador i sostenible que serviran de demostradors en termes socials, econòmics i mediambientals.

A més, la Comunitat afronta el gran desafiament que suposa l'arribada dels fons europeus de recuperació. En 2022 es gestionaran, per part de la Generalitat, els fons del Mecanisme per a la recuperació i la resiliència (MRR) per un import inicial de 176 milions d'euros a través del Ministeri Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a posar en marxa els programes de rehabilitació d'habitatges, edificis residencials i barris i el Programa d'impuls a la rehabilitació dels edificis públics (PIREP).

Els fons ofereixen una oportunitat única per a avançar en la transformació del parc edificatori, a través d'un ambiciós pla de rehabilitació i aposta per l'eficiència energètica, així com per la promoció d'habitatge nou amb criteris de sostenibilitat per a destinar-lo a lloguer social o assequible.

Com a reconeixement a aquest lideratge per a impulsar una edificació més sostenible, la Comunitat Valenciana ha sigut anomenada regió innovadora 2022 de REBUILD, com ja van ser al seu dia el País Basc i Andalusia. Arquitectes, arquitectes tècnics, promotors i constructors de la Comunitat Valenciana, juntament amb representants institucionals de la Generalitat es reuniran en REBUILD per a compartir les seues experiències, projectes i casos d'èxit.

La secretària autonòmica d'Arquitectura Bioclimàtica i Sostenibilitat Energètica, Laura Soto, i la directora general d'Innovació Ecològica en la Construcció, Nuria Matarredona, van participar fa uns dies en el Consell Assessor de Rebuild 2022 celebrat a Madrid. Allí van agrair aquesta oportunitat per a donar a conéixer les iniciatives en matèria d'innovació, sostenibilitat i digitalització que la Generalitat està posant en marxa juntament amb el compromís de fomentar la col·laboració publicoprivada amb un sector determinant i capdavanter a la Comunitat, com és el de la construcció.

Model residencial valencià

Amb l'objectiu de reivindicar el lideratge de la Comunitat en edificació sostenible, els professionals que acudisquen a REBUILD podran conéixer les iniciatives en arquitectura sostenible, industrialització i disseny que està impulsant el govern de la regió. A més, empreses del sector de l'edificació valencià com Butech, Aliaxis, Cerámica Saloni, La Escandella, Levantina, Kerakol, o Porcelanosa, entre altres, també presentaran els seus últims productes i novetats.

El Congrés Nacional d'Arquitectura Avançada i Construcció 4.0, el major congrés d'innovació per al sector de l'edificació, també posarà el focus en el model residencial valencià. A més, representants públics de la Comunitat Valenciana com Laura Soto i Núria Matarredona, juntament amb altres comunitats com Madrid, Andalusia i el País Basc, presentaran les seues línies estratègiques per a convertir-se en locomotores de la nova edificació sostenible i innovadora a Espanya.

REBUILD 2022 serà també un altaveu per a difondre totes les activitats derivades del nomenament de València com a capital mundial del disseny 2022 a fi de visibilitzar totes les iniciatives en arts gràfiques, artesania, indústria, etc. que naixen amb la voluntat d'institucionalitzar el disseny i convertir-lo en element transformador.

A més, arquitectes valencians com ara Quino Bono, Fran Silvestre o Cristian Deltell, o experts en el sector com Bruno Sauer, CEO del GBCe, o Soledat Berbegal, presidenta de Women in Office Design (WOD), entre altres, pujaran als escenaris del Congrés Nacional d'Arquitectura Avançada i Construcció 4.0.

Per a desglossar tot aquest ampli programa i presentar les oportunitats que la presència en REBUILD suposa per a aquesta regió, el pròxim 24 de març se celebrarà una jornada informativaan València.

Galeria d'imatges