Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives
Migració
El servei Atlas d'informació i atenció per a persones migrants comença a funcionar a la Comunitat Valenciana
27/02/2022
- La posada en marxa d'aquest servei era una de les actuacions previstes en l'Estratègia valenciana de migracions 2021-2026
- A partir d'aquest mes, Atlas ofereix atenció telefònica i telemàtica a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional
- A partir d'aquest mes, Atlas ofereix atenció telefònica i telemàtica a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional
- La posada en marxa d'aquest servei era una de les actuacions previstes en l'Estratègia valenciana de migracions 2021-2026
- A partir d'aquest mes, Atlas ofereix atenció telefònica i telemàtica a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional
El servei Atlas d'informació bàsica i atenció especialitzada per a persones migrants, impulsat des de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, ha començat a funcionar des d'aquest mes de febrer a la Comunitat Valenciana.
El director general d'Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, ha recordat que posar-lo en marxa era "una de les actuacions previstes en l'Estratègia valenciana de migracions" i ha destacat que oferiran informació bàsica i atenció especialitzada a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional que requerisquen tindre coneixement dels recursos públics i socials existents, per a donar cobertura a les seues necessitats.
De Lamo ha explicat que el servei, a què s'accedirà directament per mitjans telefònics i telemàtics o mitjançant derivació des d'altres recursos, té entre els seus objectius garantir "l'accés normalitzat als serveis i les prestacions públiques i facilitar l'acollida de les persones migrants, així com aquelles accions de mediació que siguen necessàries".
"La Comunitat Valenciana s'ha definit sempre com un poble d'acollida on les persones migrants són benvingudes", ha afirmat el director general, i ha afegit que aquesta acollida ha d'anar acompanyada d'instruments que faciliten la "inclusió" d'aquestes persones i l'accés a tots els serveis i els recursos que les afavoreixen.
Prestacions
El servei facilita informació bàsica sobre els recursos públics i socials existents i deriva les persones ateses a aquells més adequats a les seues necessitats específiques. També ofereix informació i assessorament jurídic especialitzat als i les professionals dels Serveis Socials d'atenció primària bàsica i de les entitats socials que atenen directament les persones migrants i refugiades sobre els tràmits administratius relacionats amb els procediments de nacionalitat, estrangeria i asil.
La recollida de les dades d'atencions, amb finalitat d'estadística pública, i l'elaboració de materials didàctics o formatius, en relació amb la informació bàsica i l'atenció especialitzada en aquesta àrea, són altres de les prestacions incloses en el servei.
El servei Atlas compta amb tres equips professionals, un en cada província de la Comunitat Valenciana, que formen un total de quinze persones especialitzades en diversos àmbits, entre els quals estan el jurídic i el social.
Les persones interessades poden contactar a través del telèfon gratuït 900 404 403 -que atén en valencià, castellà, anglés, francés i àrab- i els correus electrònics atlas_alc@cv.gva.es, atlas_cas@cv.gva.es i atlas_vlc@cv.gva.es, segons la província. L'horari d'atenció és de dilluns a divendres, de 10 a 14 hores, i els dimarts i els dimecres, de 15 a 19 hores.
- A partir d'aquest mes, Atlas ofereix atenció telefònica i telemàtica a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional
El servei Atlas d'informació bàsica i atenció especialitzada per a persones migrants, impulsat des de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, ha començat a funcionar des d'aquest mes de febrer a la Comunitat Valenciana.
El director general d'Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, ha recordat que posar-lo en marxa era "una de les actuacions previstes en l'Estratègia valenciana de migracions" i ha destacat que oferiran informació bàsica i atenció especialitzada a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional que requerisquen tindre coneixement dels recursos públics i socials existents, per a donar cobertura a les seues necessitats.
De Lamo ha explicat que el servei, a què s'accedirà directament per mitjans telefònics i telemàtics o mitjançant derivació des d'altres recursos, té entre els seus objectius garantir "l'accés normalitzat als serveis i les prestacions públiques i facilitar l'acollida de les persones migrants, així com aquelles accions de mediació que siguen necessàries".
"La Comunitat Valenciana s'ha definit sempre com un poble d'acollida on les persones migrants són benvingudes", ha afirmat el director general, i ha afegit que aquesta acollida ha d'anar acompanyada d'instruments que faciliten la "inclusió" d'aquestes persones i l'accés a tots els serveis i els recursos que les afavoreixen.
Prestacions
El servei facilita informació bàsica sobre els recursos públics i socials existents i deriva les persones ateses a aquells més adequats a les seues necessitats específiques. També ofereix informació i assessorament jurídic especialitzat als i les professionals dels Serveis Socials d'atenció primària bàsica i de les entitats socials que atenen directament les persones migrants i refugiades sobre els tràmits administratius relacionats amb els procediments de nacionalitat, estrangeria i asil.
La recollida de les dades d'atencions, amb finalitat d'estadística pública, i l'elaboració de materials didàctics o formatius, en relació amb la informació bàsica i l'atenció especialitzada en aquesta àrea, són altres de les prestacions incloses en el servei.
El servei Atlas compta amb tres equips professionals, un en cada província de la Comunitat Valenciana, que formen un total de quinze persones especialitzades en diversos àmbits, entre els quals estan el jurídic i el social.
Les persones interessades poden contactar a través del telèfon gratuït 900 404 403 -que atén en valencià, castellà, anglés, francés i àrab- i els correus electrònics atlas_alc@cv.gva.es, atlas_cas@cv.gva.es i atlas_vlc@cv.gva.es, segons la província. L'horari d'atenció és de dilluns a divendres, de 10 a 14 hores, i els dimarts i els dimecres, de 15 a 19 hores.
Talls de veu relacionats
- Declaracions del director general d'Igualtat en la Diversitat, José De Lamo