Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica
Emergencia habitacional
Héctor Illueca destaca que la Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments ha atés 1.592 casos
11/03/2022
- El vicepresident segon i conseller d'Habitatge presideix la Mesa Antidesnonaments i presenta el balanç d'actuacions
- La Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments ha aconseguit paralitzar 147 desallotjaments o desnonaments
- La Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments ha aconseguit paralitzar 147 desallotjaments o desnonaments
- El vicepresident segon i conseller d'Habitatge presideix la Mesa Antidesnonaments i presenta el balanç d'actuacions
- La Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments ha aconseguit paralitzar 147 desallotjaments o desnonaments
El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, ha anunciat aquest divendres que la Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments creada per la Vicepresidència Segona el novembre de 2020 ja ha atés 1.592 casos de desnonaments. Ho ha fet durant la reunió que ha mantingut amb la Mesa Antidesnonaments.
El titular d'Habitatge ha explicat que, dins d'un món cada vegada més convuls, "anem acumulant esdeveniments que, d'una manera o d'una altra, acaben sempre passant factura a les capes socials més desfavorides". Per tant, considera que el dret a l'habitatge "ha de ser, més que mai, una obligació que les institucions ens hem de marcar com una absoluta prioritat".
Héctor Illueca ha lamentat que, a pesar de l'indiscutible esforç que s'està fent, "els desnonaments no es detenen i és evident que el marc de convulsió social en què estem immersos no ens ajuda". Precisament per això "hem de posar el millor de nosaltres per a ser més efectius" i des de la Generalitat es va posar en marxa un mecanisme, la Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments (UAD), que està fent "un bon treball", tal com reflecteixen les xifres.
Per la seua banda, el secretari autonòmic d'Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, ha remarcat "l'esforç que s'està fent des de la Conselleria per a ampliar el parc públic a través de diversos mecanismes de compra per a atendre emergències habitacionals, que es compagina amb un desplegament normatiu i programes que garantisquen el dret a l'habitatge". Des de l'inici de la legislatura s'han adquirit més de 800 habitatges i en l'últim any s'ha assolit el rècord de 400.
En la reunió s'han représ les qüestions plantejades en l'anterior, s'ha analitzat l'actual estat dels desnonaments, s'han explicat les mesures que s'estan desenvolupant des de la Conselleria, per a enfortir les alternatives residencials, i la nova xarxa d'oficines comarcals i municipals Xaloc en matèria d'habitatge.
La directora general d'Emergència Habitacional, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana, Pura Peris, ha sigut l'encarregada de presentar l'informe i fer balanç de les actuacions realitzades per la UAD.
De les 1.592 unitats de convivència amb emergència habitacional ateses, en corresponen 1.043 a la província de València (56 %), 345 d'Alacant (36 %), 79 de Castelló (8 %) i es desconeix la ubicació de 125 més. Del conjunt total, 959 han sigut de manera individualitzada i 633, col·lectiva.
El 74 % de sol·licitants són dones
Una altra dada interessant és el nombre de casos atesos des d'agost de 2021 fins ara, un total de 696, i la distribució que se'n fa per sexe, ja que el 74 % de les persones que van sol·licitar ajuda a la UAD són dones i el 26 %, homes.
Pel que fa als municipis amb residents que més han sol·licitat l'ajuda de la UAD, destaquen València, Alacant, Castelló de la Plana, Burjassot, Torrent, Elda, Elx, Dénia, Santa Pola, Torrevieja i Almassora.
Les actuacions que ha dut a terme la UAD s'han desenvolupat valorant necessitats de la persona afectada en cada situació i prestant-hi una atenció preferent i directa. Tot això proporcionant una assistència tant legal com emocional a través de telefonades, el servei Whatsapp Emergència i correus electrònics.
Pura Peris ha explicat que des de la Unitat "s'ha oferit un assessorament previ i individualitzat informant sobre les alternatives que tenien a la seua disposició, com, per exemple, sol·licitar justícia gratuïta, ajudes dels Serveis Socials municipals, assessorament en ajudes en matèria d'habitatge, lloguer i compra que puguen sol·licitar des de la Conselleria".
A més, des de la UAD també s'han elaborat diversos materials formatius i s'han organitzat unes jornades formatives a assessors jurídics municipals, Xarxa Xaloc i ajuntaments que estigueren intervenint en situacions d'emergència residencial.
En aquest sentit, la directora general ha destacat el treball coordinat que aquest servei realitza amb els serveis territorials i amb la xarxa d'oficines d'habitatge Xaloc per a atendre, des de la proximitat i cas per cas, totes les notificacions de persones individuals o entitats.
Una altra dada molt important que s'ha oferit ha sigut el nombre de paralitzacions de desallotjaments o desnonaments que s'han aconseguit a través de la mediació de la UAD, que assoleixen un total de 147. D'aquestes paralitzacions, 130 han sigut paralitzacions de desnonaments amb la intervenció, l'assessorament i la coordinació oferida des de la UAD, tant a l'usuari, com als assessors jurídics, els advocats de les persones afectades, els serveis socials, els regidors, etc.; les 17 suspensions restants van ser per intervenció directa de la Direcció General d'Emergència Habitacional, com a mesura excepcional després d'haver intentat treballar totes les actuacions prèvies, sense donar resultat efectiu o no disposar de cap altra alternativa residencial.
Altres solucions
A més, també s'han donat altres possibles solucions a les famílies ateses per diversos motius: arribar a un acord amb el demandant, obtindre habitatge de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), renovar el contracte de lloguer, obtindre moratòries fins a 2024, poder pagar el lloguer gràcies a les ajudes d'emergència o canviar de municipi obtenint habitatge públic o acompanyament per a trobar-ne u.
Aquesta unitat disposa d'un servei d'atenció primerenca per a donar respostes immediates a través de WhatsApp (telèfon 722 846 606).
En la reunió, Pura Peris també ha comentat els avanços per als convenis previstos amb el Col·legi d'Advocats i Procuradors de la Comunitat per a l'especialització del torn d'ofici en matèria de desnonaments, centrat en la formació, l'assessorament i la intermediació.
- La Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments ha aconseguit paralitzar 147 desallotjaments o desnonaments
El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, ha anunciat aquest divendres que la Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments creada per la Vicepresidència Segona el novembre de 2020 ja ha atés 1.592 casos de desnonaments. Ho ha fet durant la reunió que ha mantingut amb la Mesa Antidesnonaments.
El titular d'Habitatge ha explicat que, dins d'un món cada vegada més convuls, "anem acumulant esdeveniments que, d'una manera o d'una altra, acaben sempre passant factura a les capes socials més desfavorides". Per tant, considera que el dret a l'habitatge "ha de ser, més que mai, una obligació que les institucions ens hem de marcar com una absoluta prioritat".
Héctor Illueca ha lamentat que, a pesar de l'indiscutible esforç que s'està fent, "els desnonaments no es detenen i és evident que el marc de convulsió social en què estem immersos no ens ajuda". Precisament per això "hem de posar el millor de nosaltres per a ser més efectius" i des de la Generalitat es va posar en marxa un mecanisme, la Unitat d'Ajuda davant de Desnonaments (UAD), que està fent "un bon treball", tal com reflecteixen les xifres.
Per la seua banda, el secretari autonòmic d'Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, ha remarcat "l'esforç que s'està fent des de la Conselleria per a ampliar el parc públic a través de diversos mecanismes de compra per a atendre emergències habitacionals, que es compagina amb un desplegament normatiu i programes que garantisquen el dret a l'habitatge". Des de l'inici de la legislatura s'han adquirit més de 800 habitatges i en l'últim any s'ha assolit el rècord de 400.
En la reunió s'han représ les qüestions plantejades en l'anterior, s'ha analitzat l'actual estat dels desnonaments, s'han explicat les mesures que s'estan desenvolupant des de la Conselleria, per a enfortir les alternatives residencials, i la nova xarxa d'oficines comarcals i municipals Xaloc en matèria d'habitatge.
La directora general d'Emergència Habitacional, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana, Pura Peris, ha sigut l'encarregada de presentar l'informe i fer balanç de les actuacions realitzades per la UAD.
De les 1.592 unitats de convivència amb emergència habitacional ateses, en corresponen 1.043 a la província de València (56 %), 345 d'Alacant (36 %), 79 de Castelló (8 %) i es desconeix la ubicació de 125 més. Del conjunt total, 959 han sigut de manera individualitzada i 633, col·lectiva.
El 74 % de sol·licitants són dones
Una altra dada interessant és el nombre de casos atesos des d'agost de 2021 fins ara, un total de 696, i la distribució que se'n fa per sexe, ja que el 74 % de les persones que van sol·licitar ajuda a la UAD són dones i el 26 %, homes.
Pel que fa als municipis amb residents que més han sol·licitat l'ajuda de la UAD, destaquen València, Alacant, Castelló de la Plana, Burjassot, Torrent, Elda, Elx, Dénia, Santa Pola, Torrevieja i Almassora.
Les actuacions que ha dut a terme la UAD s'han desenvolupat valorant necessitats de la persona afectada en cada situació i prestant-hi una atenció preferent i directa. Tot això proporcionant una assistència tant legal com emocional a través de telefonades, el servei Whatsapp Emergència i correus electrònics.
Pura Peris ha explicat que des de la Unitat "s'ha oferit un assessorament previ i individualitzat informant sobre les alternatives que tenien a la seua disposició, com, per exemple, sol·licitar justícia gratuïta, ajudes dels Serveis Socials municipals, assessorament en ajudes en matèria d'habitatge, lloguer i compra que puguen sol·licitar des de la Conselleria".
A més, des de la UAD també s'han elaborat diversos materials formatius i s'han organitzat unes jornades formatives a assessors jurídics municipals, Xarxa Xaloc i ajuntaments que estigueren intervenint en situacions d'emergència residencial.
En aquest sentit, la directora general ha destacat el treball coordinat que aquest servei realitza amb els serveis territorials i amb la xarxa d'oficines d'habitatge Xaloc per a atendre, des de la proximitat i cas per cas, totes les notificacions de persones individuals o entitats.
Una altra dada molt important que s'ha oferit ha sigut el nombre de paralitzacions de desallotjaments o desnonaments que s'han aconseguit a través de la mediació de la UAD, que assoleixen un total de 147. D'aquestes paralitzacions, 130 han sigut paralitzacions de desnonaments amb la intervenció, l'assessorament i la coordinació oferida des de la UAD, tant a l'usuari, com als assessors jurídics, els advocats de les persones afectades, els serveis socials, els regidors, etc.; les 17 suspensions restants van ser per intervenció directa de la Direcció General d'Emergència Habitacional, com a mesura excepcional després d'haver intentat treballar totes les actuacions prèvies, sense donar resultat efectiu o no disposar de cap altra alternativa residencial.
Altres solucions
A més, també s'han donat altres possibles solucions a les famílies ateses per diversos motius: arribar a un acord amb el demandant, obtindre habitatge de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), renovar el contracte de lloguer, obtindre moratòries fins a 2024, poder pagar el lloguer gràcies a les ajudes d'emergència o canviar de municipi obtenint habitatge públic o acompanyament per a trobar-ne u.
Aquesta unitat disposa d'un servei d'atenció primerenca per a donar respostes immediates a través de WhatsApp (telèfon 722 846 606).
En la reunió, Pura Peris també ha comentat els avanços per als convenis previstos amb el Col·legi d'Advocats i Procuradors de la Comunitat per a l'especialització del torn d'ofici en matèria de desnonaments, centrat en la formació, l'assessorament i la intermediació.