Presidència

Els festivals de música amb la marca de la Generalitat generen un impacte econòmic superior als 400 milions a l’any

07/08/2022
  • La Generalitat té previst invertir aquest any dos milions d’euros en ajudes a més de 80 festivals, en suport al sector musical
  • El Consell multiplica per deu les ajudes als festivals de música, que passen de 180.000 euros a 2 milions d’euros des de 2016
  • Colomer apunta que aquest és “el gran estiu de la recuperació dels festivals i la música en viu”
  • La Comunitat Valenciana “ha sabut especialitzar-se” en festivals i música en viu que busca un perfil de turista jove nacional i internacional

La Generalitat invertirà aquest any més de dos milions d’euros en ajudes a més de 80 festivals de música, en suport al sector. El pressupost destinat a festivals s’ha incrementat un 888 % des del seu inici en 2016, de manera que s’ha multiplicat pràcticament per 10, ja que ha passat de 180.000 euros a 2 milions d’euros.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha apuntat que “aquest està sent el gran estiu de la recuperació dels festivals, de la música en viu i de retrobar-se amb els directes i els grups més destacats del panorama nacional i internacional”. De fet, tal com ha assegurat, “per a molts joves, aquest és el primer viatge de la seua vida, un viatge iniciàtic que suposa una gran incubadora de futurs turistes, ja que aquesta experiència fa que fidelitzen la destinació de cara al futur”.

L’impacte econòmic generat pels festivals de música és superior als 400 milions a l’any, ha destacat Colomer, qui afig que aquest any s’espera recuperar les xifres d’anys anteriors a la pandèmia. 

El secretari autonòmic ha recordat que “durant aquests dos anys hem estat, des de la Generalitat, al costat d’aquest sector per a ajudar-lo a resistir i que aquesta vegada haja sigut possible”. De fet, enguany, des de Turisme s’invertiran dos milions d’euros, tant en ajudes directes per al voltant de 80 festivals, com en convenis de col·laboració que permeten dur a terme accions de promoció, màrqueting i presència en fires i jornades nacionals i internacionals. 

Davant d’aquestes xifres, Colomer ha destacat que la Comunitat Valenciana “ha sabut especialitzar-se en aquesta mena de propostes i vertebrar tot el nostre territori en funció d’esdeveniments musicals de gran qualitat que ens identifiquen”. Per això, ha apuntat que “ens juguem molt en aquestes cites, al llarg de tot l’estiu, i cada vegada més, també, fora de la temporada estival, per la qual cosa és important apostar per la qualitat en l’experiència, un fet que cada vegada cuiden més els promotors”. 

De fet, des de Turisme ja es treballa amb el sector per a la posada en marxa del programa de Festivals Turístics Intel·ligents que permeta aportar valor i dades, generar intel·ligència amb les eines adequades i, d’aquesta manera, millorar l’experiència de l’usuari. 

Turisme Comunitat Valenciana fa anys que compta amb la marca Mediterranew Musix, que engloba més d’un centenar de festivals de diferent magnitud i característiques en quatre categories diferents, “perquè tenim clar que els festivals són un producte turístic de primer ordre, i així ho reconeix la nostra llei, que ens fa ser diferents i tindre la capacitat de diversificar la nostra oferta i acostar-nos a mercats i segments molt variats”. 

“La nostra oferta de festivals –ha continuat el secretari autonòmic– i esdeveniments vinculats a la música en viu és tan diversa que tenim la capacitat d’oferir un gran ventall de propostes dirigides a segments de la població molt diferents, la qual cosa ens ajuda a connectar amb mercats nacionals i internacionals i ens aporta riquesa com a destinació”. 

Per això, Colomer ha incidit en el fet que “els festivals formen part de la nostra operativa de màrqueting i promoció, perquè ens aporten riquesa com a destinació i una oportunitat molt important d’oferir experiències úniques vertebrant tota la comunitat”. En aquest sentit, ha posat l’accent en el fet que “són una gran fàbrica de futurs turistes, sempre que siguem capaços de fascinar i seduir amb aquest producte”. 

Vídeos relacionats

Talls de veu relacionats

Declaracions del secretario autonòmic de Turisme, Francesc Colomer