Presidència

Turisme i Les Arts promocionen la Comunitat Valenciana com a destinació cultural als Països Baixos

19/10/2022
Signatura conveni Turisme CV i Palau de les Arts
  • Colomer aposta per la cultura, amb Les Arts com a emblema, per a potenciar l'interés turístic en un dels principals mercats emissors
  • Turisme destina, en el sisé conveni que signa amb Les Arts, una partida de 195.000 euros per a accions de promoció i comunicació cultural

Turisme Comunitat Valenciana i Les Arts realitzaran una acció promocional conjunta el pròxim 25 d'octubre a Amsterdam davant de destacats prescriptors, mitjans de comunicació i turoperadors especialitzats en producte cultural.

Així ho ha avançat Francesc Colomer aquest dimecres, després de la signatura del sisé conveni de col·laboració amb Les Arts, que permet a totes dues institucions desenvolupar accions conjuntes de promoció i màrqueting cultural.

El mercat neerlandés, amb més de 16 milions d'habitants, segons ha explicat el secretari autonòmic de Turisme, és actualment un dels principals emissors cap a la Comunitat Valenciana, ja que se situa com el quart mercat emissor de turistes.

Les dades de l'informe de l'emissor neerlandés indiquen que fins a juliol la Comunitat va rebre un total de 432.469 turistes procedents dels Països Baixos, i mostra un creixement del 332,1 % interanual. A més, respecte a l'any 2019, la Comunitat registra un 28,7 % de variació, la qual cosa confirma la bona evolució d'aquest mercat.

Amb una important xarxa de connexions aèries, el turista dels Països Baixos és, a més, clau per a la desestacionalització de l'activitat per la seua forta presència més enllà de la temporada estival i, per tant, grup objectiu al qual cal seduir amb una oferta cultural potent.

En aquest sentit, Francesc Colomer ha apuntat que una activitat cultural diversa i de qualitat, a més de tindre capacitat determinant per a triar una destinació, facilita desvincular els fluxos turístics dels períodes de més saturació.

“Les Arts, com a ambaixador de l'oferta cultural de la Comunitat Valenciana, permet potenciar aquesta línia de treball cosmopolita i cultural que complementa l'àmplia oferta per a aquest públic neerlandés a la Comunitat Valenciana: des del turisme actiu, nàutic, de cicloturisme o de càmpings, fins al turisme urbà o gastronòmic”, ha explicat Colomer.

Durant la signatura del conveni, Colomer ha destacat que l'aliança entre Turisme Comunitat Valenciana i el Palau de les Arts “contribueix a la promoció internacional” de la proposta cultural que ofereix Les Arts, i ha remarcat que l'objectiu estratègic durant aquests sis anys de formalització del conveni és “tractar de situar València en aquest gran circuit de ciutats culturals i cosmopolites que reclamen posicionament i reputació”.

Segons ha avançat el director general de Les Arts, Jorge Culla, junt amb el president del seu patronat, Pablo Font de Mora, i el seu director artístic, Jesús Iglesias Noriega, Les Arts presentarà a la capital dels Països Baixos el seu projecte per als pròxims anys. 

“Una aposta artística equiparable a la de les principals metròpolis europees ha subratllat Culla que es fonamenta en l'excel·lència del Cor de la Generalitat i l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, a més de repartiments sòlids, posades en escena de contrastats noms de l'escena internacional i les millors batutes en el podi”.

Així mateix, segons hi ha afegit, la carta de presentació de Les Arts i Turisme Comunitat Valenciana també inclourà una proposta gastronòmica amb productes i receptes propis de la Comunitat Valenciana, elaborada per Pablo Ministro, xef executiu de Contrapunto. 

Jorge Culla ha insistit també en la importància d'incrementar les xifres del públic internacional després de la fi de les restriccions de mobilitat. En aquest sentit, ha apuntat que les dades mostren una ràpida recuperació dels números anteriors a la pandèmia, que situaven el percentatge de públic internacional en un 8 % en 2019, i que ja en la temporada 2021-2022 s'assoleix una quota del 7 %.

“No només és fonamental potenciar l'interés del turista operístic, sinó també el consumidor cultural en general, perquè la programació de Les Arts té la suficient diversitat i envergadura, amb dansa, flamenc, altres músiques, Lied, concerts simfònics… per a cridar l'atenció de l'espectador més exigent”, ha assenyalat.

Promoció

Turisme destina en aquest sisé conveni amb Les Arts una partida de 195.000 euros per a accions de promoció i comunicació cultural, que va permetre, entre altres accions, la retransmissió en streaming de l'òpera Macbeth en 35 ajuntaments i societats musicals de la Comunitat Valenciana.

L'acord també recull una partida de 15.000 euros, que es van destinar a la representació d'aquesta òpera i les activitats paral·leles, com ara la Marató Verdi, amb 37 activitats participatives a les tres províncies, a més d'un circuit gastronòmic inspirat en l'obra i la figura del compositor de Busseto. 

Galeria d'imatges