Presidència
Promoció

Turisme promociona l'oferta turística experiencial de la Comunitat Valenciana a Dublín

18/11/2022
  • El pròxim 22 de novembre es donarà a conéixer el territori i la gastronomia valenciana davant d'un centenar de prescriptors irlandesos
  • En l'esdeveniment participaran xefs de la Comunitat amb Estrela Michelin, com Miquel Barrera, Begoña Rodrigo i Cristina Figueira

Turisme Comunitat Valenciana, per mitjà de la seua marca L’Exquisit Mediterrani i en col·laboració amb Turespaña, el Consell de Cambres de Comerç i la Confederació d'Hostaleria de la Comunitat (CONHOSTUR), promocionen, la setmana que ve, a Dublín, l'oferta turística experiencial, gastronòmica i enològica de la Comunitat Valenciana.

D'aquesta manera, dimarts, 22 de novembre, tindrà lloc en la capital de la República d'Irlanda un esdeveniment promocional que congregarà quasi un centenar d'operadors turístics i mitjans irlandesos del sector.

A més, aquest acte comptarà amb la presència de prestigiosos xefs de la Comunitat Valenciana, amb Estrela Michelin, com: Miquel Barrera, del restaurant Cal Paradís, de Vall d'Alba (Castelló); Begoña Rodrigo, del restaurant La Salita, de València; i Cristina Figueira, del restaurant El Xato, de la Nucia (Alacant). També hi assistirà l'enòleg i sommelier Pedro Olivares, que serà l'encarregat d'oferir un tast de vins de la Comunitat.

Els detalls d'aquesta acció promocional a l'estranger els ha donat a conéixer, aquest divendres, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, acompanyat pel cap de promoció de Turisme, Juan Muñoz, i la presidenta de la Cambra de Comerç de Castelló, Lola Guillamón.

Colomer ha recordat que "Turisme té programades més de 130 accions promocionals en 25 mercats diferents", i ha avançat que "la Comunitat estarà present, el pròxim mes de gener, en la fira turística més important d'Irlanda", reforçant així les actuacions dirigides a aquest mercat de rellevància especial per a la Comunitat i per a Castelló, després de la recent obertura de la nova ruta que uneix l'aeroport de la província amb la ciutat de Cork.

Respecte a la presentació a Dublín, el titular de Turisme ha recalcat que "el més important d'aquestes accions en l'exterior és qui ve a escoltar-nos", i ha destacat que per a aquesta acció de la setmana que ve "tindrem 100 actors, la qual cosa suposa un ple absolut, amb l'assistència de 70 prescriptors, entre agències de viatge, operadors turístics, col·lectius i intermediaris estratègics per a prescriure Castelló".

Així mateix, ha apuntat que, segons les dades que maneja Turisme, "les perspectives de reserves d'aquest mercat a la Comunitat Valenciana per a aquesta temporada són bones". De fet, de gener a setembre de 2022 la Comunitat Valenciana ha rebut un total de 168.519 turistes irlandesos, prop d'un 300 % més que l'any anterior i fregant ja la xifra de 2019 (-6,6 %).

En referència al nombre de pernoctacions totals d'aquest mercat durant 2022, aconsegueixen a la Comunitat 1.626.248, una xifra superior, fins i tot, a la de 2019, amb un 13,5 %. A més, aquest any els turistes irlandesos han desemborsat en la nostra destinació 199,5 milions d'euros, un 22,6 % més que l'any previ a la pandèmia.

En aquest sentit, Colomer ha apuntat que "la despesa mitjana del turista irlandés se situa en 1.225 euros per viatge i 131 euros diaris, de manera que aquestes dues xifres són superiors a la despesa turística d'altres mercats com Alemanya i Regne Unit". L'estada mitjana diària se situa en 9,3 nits.

Oportunitat del mercat irlandés

Francesc Colomer ha assenyalat que "hi ha algunes mètriques que ens permeten ser optimistes per a abordar aquest mercat". Així, ha recordat que tot i que estem "en un temps d'economia incerta i d'inflació", a Irlanda la taxa de desocupació és del 4,7 %, l'índex de confiança del consumidor està per damunt de la mitjana de l'OCDE i el Banc Central d'Irlanda ha pronosticat unes expectatives de creixement del 4,3 % i una inflació, per a 2023, d'un 3,3 %.

També ha assenyalat que Irlanda "és la seu de les grans corporacions multinacionals tecnològiques i farmacèutiques, els dos sectors que han eixit millor de la crisi de la pandèmia", i ha destacat "la gran fidelitat del turista irlandés a la nostra destinació", així com "la bona connexió aèria amb els nostres aeroports".

Pel que fa a això, ha assenyalat que la nova connexió de Castelló "incrementa notablement" la capacitat aèria entre la Comunitat i Irlanda, i permet connectar, per primera vegada, la província amb aquest mercat, de manera que "obri noves perspectives de creixement d'aquest", ha afegit.

Cal assenyalar que els tres aeroports de la Comunitat Valenciana disposen de connexions directes amb Dublín, i l'aeroport d'Alacant-Elx disposa de rutes directes amb altres aeroports irlandesos, com Cork, Galway o Knock. D'altra banda, l'aeroport de València està unit amb Dublín i recentment amb Cork, i a això s'ha unit, des de finals del passat mes d'octubre, l'aeroport de Castelló, amb dues freqüències setmanals establides per la companyia aèria irlandesa Ryanair.

Perfil i motivacions del turista d'Irlanda

Segons els últims resultats de l'informe del mercat irlandés publicat per Turespaña, Espanya és la destinació principal vacacional dels irlandesos, registrant quasi un 25 % dels seus viatges vacacionals, i la Comunitat Valenciana se situa com la quarta comunitat autònoma més visitada pels turistes d'aquesta nacionalitat.

Irlanda se situa com el desé mercat emissor de turistes cap a la Comunitat, i les xifres postpandèmia apunten a una recuperació ràpida. Es tracta d'un mercat que acumula 8,8 milions de viatges a l'estranger a l'any, amb una taxa viatgera molt alta, situada prop dels 2 viatges a l'any per resident irlandés (1,82).

Respecte a les motivacions d'aquests, el sol i la platja se situen com el motiu principal de viatge, sobretot en l'últim any després de la pandèmia i la paralització econòmica, ja que busquen benestar i relaxació. També mostren interés per les experiències gastronòmiques, com un tercer motiu per a viatjar, seguit de la naturalesa, el turisme de compres, l'esport i l'aventura i el turisme cultural.

Finalment, cal esmentar que Dublín concentra la meitat de la població d'Irlanda; i dels 5 milions d'irlandesos, 2,6 milions d'habitants viuen a menys de 45 minuts de l'aeroport de Dublín. A més, és un mercat que es caracteritza pel seu gran poder adquisitiu i per la gran quantitat d'empreses tecnològiques que tenen la seu en aquesta ciutat.

Galeria d'imatges