Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Transport públic

Les persones usuàries de Metrovalencia realitzen transbords entre diverses línies de metro i tramvia en el 28,3 % dels seus desplaçaments

26/03/2023
Transbord Àngel Guimerà
  • L'L10 és la de més trasllat de viatgers i viatgeres, amb el 36,1 %, i Àngel Guimerà l'estació amb més transbords, amb el 24,1 %
  • Els clients i clientes opten per les màquines automàtiques (68,2 %) i la targeta de crèdit (56,2 %) per a adquirir els títols de transport

El percentatge de passatgers i passatgeres que realitza transbord entre les diverses línies de la xarxa de Metrovalencia s’eleva al 28,2 %, segons s’assenyala en l’informe de l’Índex de satisfacció del client 2022, realitzat després de fer 3.272 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals de +1,71 % per a un interval de confiança del 95,5 %, entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia.

Aquest trasllat de persones usuàries té lloc, especialment, en la nova línia 10, ja que el 36,1 % dels seus viatgers i viatgeres ho fa habitualment. Els clients i clientes de la línia 9 ho fan en el 27,3 % dels casos; els de la línia 4, el 26,3 %; els de la línia 2, el 26 %; els de la línia 1, el 25,8 %; els de la línia 3, el 21,6 %; els de la línia 7, el 20,1 %; els de les línies 6 i 8, el 18,9 %, i, finalment, els de la línia 5, el 15,8 %.

Quant a les estacions en què es produeixen més transbords, Àngel Guimerà (estació en la qual es creuen les línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista amb el 24,1 % de la mobilitat entre línies; seguida de Colón (línies 3, 5, 7 i 9), amb el 18,4 %; Empalme (línies 1, 2 i 4), amb el 10,9 %; Alameda (línies 3, 5, 7 i 9), amb el 6,3 %; Benimaclet (línies 3, 4, 6 i 9), amb el 5,3 %; Joaquín Sorolla (línies 1, 2 i 7), amb el 4,4 %, i Marítim (línies 5, 6, 7 i 8), amb l’1,2 % dels transbords.

Mitjans de recàrrega de títols

Els clients i clientes de Metrovalencia opten majoritàriament per recarregar el seu títol de transport en les màquines expenedores automàtiques en un percentatge que assoleix el 68,2 %; hi segueixen les taquilles, amb un 16,3 %; les xarxes exteriors, com ara quioscos o estancs, amb el 9,9 %, i la web de Metrovalencia, www.metrovalencia.es. La línia 2, amb el 74,8 %, i la línia 7, amb el 74,1 %, són on més s’utilitza la màquina automàtica.

Quant a com sol pagar la persona usuària els esmentats títols de transport, la targeta de crèdit, amb un 56,2 %, supera l’efectiu, amb un 43,8 %. En la línia 10 es produeix la desproporció més gran entre aquestes dues opcions, ja que la targeta de crèdit aglutina el 62,1 % i l’efectiu assoleix el 37,9 %.

Valoració de les persones usuàries

Les persones usuàries han atorgat una valoració de notable alt, 8,25 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, la més alta de la història des que es fa aquesta mena d’enquestes entre els viatgers i viatgeres de metro i tramvia, fa ja 23 anys.

D’entre els 19 factors valorats pels viatgers i viatgeres en l’enquesta de l’ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València, i l’àrea metropolitana, 18 milloren la puntuació respecte a 2021 i un es manté igual. De fet, d’aquests 19 apartats, tretze n’obtenen més de 8 punts; cinc, més de 7, i un, més de 6 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part de les persones usuàries són seguretat en el trajecte (8,69); senyalització (8,62); accessibilitat al tren (8,57); rapidesa (8,54), i que no hi haja cues i siga fàcil adquirir el bitllet (8,40 punts).

Galeria d'imatges