Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

Economia publica ajudes per a la promoció exterior per valor de 13,4 milions d’euros

26/03/2023
  • La Direcció General d'Internacionalització cobreix les despeses excepcionals derivades de la situació de bloqueig comercial a Algèria
  • Amb aquestes ajudes es dona suport a la participació en fires internacionals i el desenvolupament dels plans d'internacionalització d'empreses valencianes 

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha publicat la convocatòria d’ajudes de la Direcció General d’Internacionalització en matèria d’internacionalització i promoció exterior, amb un pressupost conjunt de 13,4 milions d’euros.

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha explicat que aquestes ajudes afavoreixen la internacionalització i la promoció exterior de les empreses de la Comunitat Valenciana, a través de la subvenció de les despeses de participació de les empreses en fires internacionals o en actuacions relatives al pla de màrqueting internacional, entre altres conceptes.

“Mantenim el nostre suport a les empreses, adaptant-nos a les noves circumstàncies i necessitats i, com ja va ocórrer amb el Brexit, enguany incorporem una nova acció que sufragarà les despeses originades per la situació de bloqueig a Algèria”, ha indicat Climent, com ara les despeses de transport de la devolució de contenidors o les despeses de l’enviament de mercaderia retornada que haja assumit l’empresa valenciana.

Les despeses relacionades amb l’exportació a Algèria hauran de ser del mateix dia o posteriors a l’inici del conflicte, 9 de juny de 2022. En el cas de les factures d’enviament, podran ser anteriors, i no posteriors, a setembre de 2022.

Conceptes susceptibles de suport

A més, tindran la consideració d’accions susceptibles de suport la contractació d’espai en certàmens firals internacionals celebrats a l’Estat espanyol i fora d’aquest; les despeses d’allotjament i desplaçament; els serveis relacionats amb l’execució del pla de màrqueting internacional; la publicitat en mitjans estrangers, i la publicitat o la inscripció en portals o directoris en línia i mercats electrònics internacionals, sempre que estiga vinculada amb els mercats exteriors objectiu del pla d’internacionalització.

Aquesta ordre també inclou les despeses derivades dels serveis relacionats amb el procés de registre de marca en l’àmbit nacional (excepte a Espanya), l’àmbit regional (Benelux), l’àmbit de la UE o l’àmbit internacional, a excepció de les taxes i els serveis de vigilància.

Així mateix, s’inclouen els serveis relacionats amb el procés de certificació, homologació i registre necessaris per a la comercialització internacional dels productes, així com la certificació de productes fora de la UE.

El material promocional internacional hi està inclòs, amb un import màxim de 50.000 euros, amb despeses relacionades amb l’adaptació de la pàgina web al mercat internacional, el transport de mostres sense valor comercial per a empreses o clientela i l’adaptació del material promocional de continguts audiovisuals, catàlegs, fullets o similars. Tant en format físic com digital.

Altres conceptes previstos també en l’ordre fan referència a les despeses per nova contractació de personal tècnic en comerç exterior, els serveis relacionats amb la participació en plecs de licitacions en mercats exteriors, així com la seua traducció si fora necessària.

Procediment i termini de sol·licitud

La sol·licitud i la justificació d’aquestes ajudes es realitza en un sol acte i de manera telemàtica. El termini de presentació de sol·licituds i de lliurament de la documentació justificativa serà del 27 de març de 2023 al 9 de juny de 2023, tots dos inclosos.