Justícia, Interior i Administració Pública

El Consell ratifica l’avanç de l’Informe d’avaluació del Pla de la Inspecció General de Serveis de la Generalitat

19/05/2023
  • L’any 2022 es van rebre 268 denúncies sobre infraccions o irregularitats en l’àmbit de l’Administració autonòmica

El Ple del Consell ha ratificat l’avanç de l’Informe d’avaluació del Pla de la Inspecció General de Serveis (IGS) 2022-2023 que, tal com marca la legislació vigent, es remetrà a les Corts i es publicarà en el Portal de Transparència de la Generalitat.

L’informe s’estructura en quatre apartats que analitzen, per aquest ordre, els recursos assignats a la IGS per a desplegar-los; els criteris metodològics d’avaluació utilitzats i els resultats assolits en la primera anualitat; l’efectivitat de l’acció inspectora, així com els resultats assolits derivats del desplegament i la implantació del sistema d’alertes.

En relació amb el seu abast, es tracta d’una avaluació intermèdia realitzada després de la fi del primer any d’execució del Pla IGS 2022-2023 (anualitat 2022), que suposa un avanç de l’informe d’avaluació global del pla, que s’elaborarà en el primer trimestre de l’exercici següent al de la seua conclusió (exercici 2024), tal com s’estableix en la carta de serveis de la Inspecció General de Serveis.

L’informe recull que, entre les actuacions ordinàries d’inspecció i control, s’ha preparat un esborrany de projecte d’ordre del sistema i el procediment per a l’avaluació de l’acompliment per al personal de l’Administració de la Generalitat.

També indica que, en aquest període, s’ha dissenyat un sistema d’informació per al control i el seguiment de l’absentisme i s’ha tramitat la Resolució, de 21 de desembre de 2022, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es va posar en marxa el canal confidencial de presentació de denúncies de la Generalitat Confident-GVA, que va entrar en funcionament el 23 de gener.

Entre les actuacions extraordinàries que ha dut a terme la IGS destaquen cinc intervencions i la recepció de 268 denúncies durant l’any 2022, 251 de les quals es referien a presumptes irregularitats o infraccions en l’àmbit de la Generalitat i el seu sector públic instrumental i 17, per presumpte assetjament laboral.

A més, es van atendre i es van tramitar un total de 43 queixes de segona instància per falta de resposta a les queixes inicials plantejades davant d’altres òrgans de l’Administració autonòmica, i se’n van desestimar 70 més que no van ser descrites com a tals.