Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat

El Consell autoritza FGV a licitar el nou encreuament tècnic al baixador El Albir i la duplicitat de via fins a Altea de TRAM d’Alacant

16/06/2023
  • El pressupost inicial serà de 14.698.165,43 euros, IVA inclòs, i el termini d’execució serà de 24 mesos per a la primera fase i 16 mesos per a la segona
  • Amb aquesta actuació es pretén millorar les freqüències i el servei que es presta a les persones usuàries en la xarxa d’Alacant

El Ple del Consell ha autoritzat Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a iniciar el procés de licitació de l’execució de les obres dels projectes constructius del nou encreuament tècnic al baixador El Albir de la línia 9 del TRAM d’Alacant i la duplicació de via en el tram entre aquest baixador i l’estació d’Altea.

Els treballs es desenvoluparan en dues fases, el pressupost inicial serà de 14.698.165,43 euros, IVA inclòs, i el termini d’execució serà de 24 mesos per a la primera fase i 16 mesos per a la segona.

Amb aquesta actuació es pretén millorar les freqüències i el servei que es presta a les persones usuàries en la xarxa d’Alacant.

Primera fase

En la primera fase es construirà un punt d’encreuament al baixador El Albir, s’adequarà el terreny i la plataforma, es realitzaran actuacions en la superestructura de via, s’hi instal·laran aparells de via (desviaments, topalls de via i aparells de dilatació) i es col·locaran instal·lacions d’electrificació de la nova via.

Així mateix, s’adequarà la senyalització i el sistema de protecció del tren; es construirà una nova andana en la part que dona al mar, es realitzarà integració urbana, accessos i mobiliari; s’hi dotarà d’equipament, instal·lacions i canalitzacions d’andana, i es duran a terme obres complementàries, com ho són les d’accessibilitat per als vianants des de l’entorn urbà del carrer de la Mar i les instal·lacions d’enllumenat.

Segona fase

La segona fase suposa la duplicació de via des d’aquest baixador i l’estació d’Altea en la mateixa línia 9 del TRAM d’Alacant.

Els treballs se centraran, després dels treballs previs, en la neteja i el desbrossament de la plataforma existent, la demolició dels murs i el tancament existents; l’execució de nous murs, prismes de canalitzacions i arquetes; la neteja i la reparació del viaducte d’Altea; l’execució de nova via sobre la plataforma actual; l’adequació de la plataforma i el muntatge de superestructura en la banda de la muntanya del viaducte d’Altea.

A més, es realitzarà el muntatge d’aparells de dilatació a banda i banda del viaducte; les instal·lacions de CMS, telecomandament d’energia i LAC, prèviament a la connexió i el ripatge de via 2; l’electrificació de la nova via; l’adequació de la senyalització i del sistema de protecció del tren; la retirada de balast i subbalast, el sanejament, l’execució de plataforma i superestructura, i la instal·lació de control, comandament, senyalització (CMS), línia aèria de contacte (LAC) i telecomandament.