Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat

El Consell autoritza FGV a iniciar la licitació per a ampliar el sistema de seguretat ATP en diversos trams de les línies 1 i 2 de Metrovalencia

16/06/2023
  • El pressupost inicial d’aquesta actuació ascendeix a 18,9 milions d’euros, IVA inclòs, i el termini d’execució és de 20 mesos
  • L’actuació es desenvoluparà en els trams de via doble i suposarà la desaparició del sistema de frenat automàtic puntual

El Ple del Consell ha autoritzat Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a iniciar el procés de licitació de la redacció del projecte i l’execució de les obres per a l’extensió del sistema ATP (protecció automàtica de tren), distància objectiu de les línies 1 i 2 de Metrovalencia en els trams entre Torrent i Col·legi El Vedat, Les Carolines-Fira i Paterna, i entre Burjassot i Seminari-CEU.

El pressupost inicial d’aquesta actuació ascendeix a 18.982.168,32 euros, IVA inclòs, i el termini d’execució dels treballs a desenvolupar s’ha fixat en 20 mesos.

En la xarxa actual de Metrovalencia conviuen dos sistemes ATP de protecció automàtica de trens, l’ATP TBS-500 de Siemens en les línies 3, 5, 7 i 9, i en la part central de les línies 1 i 2, en servei des de l’any 2011, i el FAP ZSI 27 de Siemens en els extrems de les línies 1 i 2, operatiu des de 1998.

L’actuació que recull aquest projecte permetrà la substitució del sistema de senyalització en els trams de via doble de les línies 1 (Bétera-Castelló) i 2 (Llíria-Torrent Avinguda) de metro —actualment estan protegits pel sistema FAP— i instal·lar el sistema ATP TBS-500 que opera en la resta de la xarxa.

Una vegada es concloguen aquests treballs, en paral·lel a altres similars que s’estan fent en els trams de via única de les línies 1 i 2, el sistema FAP (frenat automàtic puntual) desapareixerà de la xarxa de Metrovalencia.