Hisenda i Economia

Set empreses del calcer de la Comunitat Valenciana participen en la fira internacional Pure London

17/07/2023
  • Es tracta d’una acció organitzada per Ivace, Avecal i Shoes from Spain 
  • Reforçar la imatge i el posicionament del sector en un mercat estratègic com el britànic és l’objectiu d’aquesta acció

Set empreses de calcer de la Comunitat Valenciana participen des d’ahir, dia 16 de juliol, i fins demà dimarts, 18 de juliol, en la fira internacional Pure London.

Aquesta acció forma part, per segon any consecutiu, del Pla de promoció exterior i ha estat organitzada per l’Ivace en col·laboració amb Avecal i Shoes from Spain, amb l’objectiu de millorar la visibilitat i la imatge del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en un mercat estratègic com el Regne Unit.

Per a assolir-ho, es convida periodistes, influencers especialitzats en calcer, així com empreses i contactes amb interés potencial i relacions en aquest mercat. Concretament, les marques presents en aquesta edició són Lodi, Hispanitas, Wonders, Magrit, Lola Cruz, Pedro Miralles i Chie Mihara.  

De les 7 empreses que hi participen, en repeteixen assistència a la fira 5, després de la seua presència en aquest certamen en l’edició de l’any passat, també amb l’Ivace.

L’acció utilitza el lema Shoes from Spain, Made 4 You in València Region, i consisteix en una presentació d’algunes mostres de les 7 empreses participants en un estand de 24 metres quadrats.

L’estand de la Comunitat Valenciana està situat en l’espai dedicat a calcer i complements en la fira londinenca, a fi de mostrar l’oferta de la Comunitat al públic assistent. L’exposició versa entorn dels segments de cerimònia i mare de la nóvia, dissenyadors, sostenibilitat i confort.

A fi d’assolir un augment del rèdit d’aquesta acció, l’Ivace ha creat una pàgina d’aterratge específica de l’esdeveniment, amb la informació rellevant de les empreses participants.

Exportacions de calcer

Les exportacions de calcer d’Alacant han assolit un valor de 492,11 milions d’euros en el primer quadrimestre de 2023, la qual cosa representa un increment del 3,82 % respecte al mateix període de l’any anterior.

El Regne Unit, destinació de l’acció promocional organitzada per l’Ivace i Avecal, se situa com a huité mercat destinació de les exportacions alacantines de calcer, amb un valor de 22,67 milions d’euros, un 5 % menys que en el mateix període de l’any anterior.

Les principals destinacions són França, amb 78 milions d’euros i un ascens del 16 %, seguida d’Itàlia, amb 74 milions d’euros i un creixement de l’11,5 %. Hi segueixen Alemanya, amb 55 milions d’euros; els Estats Units, amb 41,7 milions d’euros, i Portugal, amb 30,5 milions d’euros. A continuació se situen els Països Baixos i Turquia, amb increments destacats del 52 % i el 70 %, respectivament.