Detalle nota de prensa - Comunica GVA
L’1·1·2 Comunitat Valenciana gestiona en el primer semestre de 2023 un 23 % més de telefonades que en els primers sis mesos de 2022

- El telèfon únic d’Emergències de la Generalitat ha rebut 1.904.112 telefonades i ha tramitat 430.736 incidents de gener a juny
El telèfon únic d’Emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana ha rebut durant el primer semestre d’enguany 1.904.112 telefonades i ha gestionat 430.736 incidents, un 23 % més de telefonades respecte al mateix període en 2022.
En tots dos semestres el mes de juny recull l’increment més gran de trucades. La sala 1·1·2 va atendre el juny de 2022 un total de 271.787 telefonades i el juny de 2023 va atendre 391.617 avisos.
Quant a la previsió del segon semestre de 2023, de moment per a aquest estiu s’ha reforçat un 18 % la plantilla del telèfon d’Emergències durant els mesos de juliol i agost.
El nombre de persones que atenen en idiomes estrangers s’ha incrementat un 27 % des de juny fins a setembre; un 60 % en el cas de l’anglés. El telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana és un servei que es pot adaptar per a donar una resposta adequada a les necessitats especials que es presenten a cada moment.
Seguint amb l’anàlisi de les dades del primer semestre de 2023, cal destacar que el nombre més gran d’incidents gestionats s’ha produït en el mes de juny, amb 76.976, i febrer, en el que menys, amb 64.391 incidents.
Per províncies, Alacant registra 161.281 incidents gestionats, Castelló 49.261, València 215.884 i 4.310 de zones limítrofes entre províncies.
Per tipologia, estan al capdavant els incidents sanitaris (46,3 %), seguits pels relacionats amb la seguretat (15,8 %).
Finalment, pel que fa a idiomes estrangers, s’han gestionat 9.504 incidents en llengües diferents del valencià i el castellà, concretament 7.706 dels quals s’han atés en anglés, 930 en francés, 815 en alemany i 23 en altres idiomes.
El centre de telefonades d’emergència 1·1·2 Comunitat Valenciana centralitza totes les trucades urgents perquè qualsevol persona puga sol·licitar els serveis públics d’emergències sanitàries, extinció d’incendis i salvament, seguretat ciutadana i protecció civil quan es trobe en una situació d’emergència: accidents, incendis, robatoris, agressions, violència masclista, rescats o catàstrofes.
És un servei públic d’accés universal, gratuït i permanent per a totes les persones des de qualsevol classe de telèfon, fix o mòbil.