Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Missió inversa de compradors

L'Ivace reforça el pla de compradors d'Hábitat València i Home Textiles Premium amb més de 140 empreses de 27 països

16/09/2023
Visita al muntatge de la Feria Hábitat Valencia
  • És la major missió inversa de compradors gestionada per Ivace Internacional en 2023
  • El certamen s'inaugura dimarts que ve, 19 de setembre 

Ivace Internacional, dependent de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, s'alia amb els certàmens Habitat València i Home Textiles Premium per a reforçar la presència de compradors internacionals en la present edició que obri les seues portes dimarts que ve, 19 de setembre en Fira València.  

La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha assenyalat “la necessitat de dinamitzar i enfortir els certàmens internacionals que se celebren a la Comunitat Valenciana i atraure les màximes oportunitats de negoci per a les nostres empreses”. 

Per a fer-ho, “posarem tots els instruments al nostre abast amb l'objectiu d'aconseguir certàmens líders a escala internacional, generadors de negoci per a les empreses de la Comunitat Valenciana”, ha indicat Montes.  

Amb motiu de la celebració la setmana que ve d'Hábitat València i Home Textiles Premium, Ivace Internacional ha organitzat una ambiciosa missió inversa integrada per un total de 141 empreses compradores i prescriptores que visitaran i coneixeran de primera mà l'oferta de les empreses de la Comunitat Valenciana en estos dos certàmens.

Per la seua banda, la directora general d'Internacionalització, Ester Olivas, ha destacat que esta acció “és la major missió de compradors internacionals gestionada per Ivace Internacional dins del Pla de Promoció 2023”, un pla que aglutina totes les accions desenvolupades en els mercats exteriors per a facilitar la promoció de les empreses i productes de la Comunitat Valenciana. 

Les empreses invitades procedixen de mercats com Alemanya, l'Aràbia Saudita, l'Argentina, Bèlgica, Bulgària, el Canadà, Colòmbia, Corea del Sud, Costa d'Ivori, Estònia, Emirats Àrabs i els Estats Units. 

Se sumen a este llistat Filipines, França, l'Índia, el Japó, Kenya, Malàisia, el Marroc, Mèxic, Nigèria, Polònia, Portugal, Puerto Rico, República Txeca, República Dominicana, Romania, Santo Domingo, el Senegal, el Regne Unit. 

Detall compradors

Concretament, 95 empreses i 18 estudis d'arquitectura procedents de 27 països de tot el món coneixeran l'oferta de moble i il·luminació exposada en la Fira Hábitat València. Este grup se suma al pla de compradors internacionals organitzat per Fira València. 

La Xarxa Exterior de l'Ivace s'ha encarregat de la invitació a les empreses compradores en una acció organitzada en estreta col·laboració amb l'Associació Nacional de Fabricants i Exportadors de Mobles d'Espanya (Anieme) i amb la Federació Espanyola d'Associacions d'Industrials i Exportadors d'Aparells d'Il·luminació Decorativa (Fedai-Dec).   

Així mateix i amb l'objectiu d'atraure noves oportunitats de negoci a la fira Home Textiles Premium, l'Ivace ha organitzat una missió de 28 empreses internacionals procedents de 19 països que visitaran el certamen la setmana que ve.  

Per al desenvolupament d'esta acció Ivace Internacional ha col·laborat amb l'Associació d'Empresaris Tèxtils de la Comunitat Valenciana (ATEVAL). 

Dades exportació 

Segons les últimes dades de 2023, corresponents al primer semestre, els productes relacionats amb l'hàbitat de la Comunitat Valenciana han aconseguit unes exportacions per valor de 604 milions d'euros, una xifra molt similar a la del mateix període de l'any anterior. 

La Comunitat Valenciana ha sigut la segona regió més exportadora de productes d'hàbitat, amb un 23 % del total exportat per Espanya.  

França és la principal destinació dels productes d'hàbitat de la Comunitat Valenciana, amb un 27 % del valor d'hàbitat i creixement del 2 %. Juntament amb els Estats Units, Portugal i Itàlia, el Regne Unit i Alemanya representen el 64 % de l'exportació d'hàbitat. 

El major dinamisme ha tingut lloc en els mercats de Mèxic (42 %) i Portugal (32 %), amb les majors taxes d'augment entre els principals destins d'eixos productes valencians.
 

Galeria d'imatges