Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Turisme Comunitat Valenciana impulsa la formació universitària i la qualificació professional per al personal de pisos en allotjaments turístics
- De setembre a desembre s'impartixen noves edicions dels cursos de perfeccionament en housekeeping a Gandia i Benidorm
- L'objectiu és visibilitzar, dignificar i oferir més oportunitats a este col·lectiu i facilitar una formació de qualitat
Turisme Comunitat Valenciana, en col·laboració amb la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat d'Alacant (UA), impulsen un any més la formació universitària i la qualificació professional per al personal de pisos en allotjaments turístics.
D'esta manera, este mes de setembre ha arrancat, d'una banda, a Benidorm la sisena edició del curs en 'Housekeeping - Gestió de pisos i neteja en allotjaments', que s'impartix durant els mesos de setembre a desembre de 2023 a les instal·lacions del CdT de Benidorm. I, d'altra banda, este dilluns 18 de setembre ha donat inici la tercera edició del Curs de Perfeccionament de Cambreres/brers de Pis en Allotjaments Turístics, que s'impartix al campus UPV Gandia.
Després de les seues sis edicions a Benidorm, ja són vora 150 les professionals que han obtingut esta titulació, i en el cas de Gandia, ascendixen a prop de 50 les professionals que han perfeccionat la seua formació en housekeeping al llarg de les seues tres edicions.
La secretària autonòmica de Turisme, Cristina Moreno, que ha inaugurat el curs de la capital de la comarca de la Safor, ha volgut destacar que “l'objectiu és fomentar i facilitar una formació de qualitat per a este col·lectiu, i donar visibilitat i dignificar, des del punt de vista professional, les professions vinculades a este”.
De la mateixa manera, Cristina Moreno ha volgut ressaltar l'aliança entre Turisme Comunitat Valenciana i les universitats, “establir una estreta col·laboració en el camp de la formació, i, especialment, en l'orientada a col·lectius que necessiten una millora en la seua qualificació i reconeixement social, com és el cas del personal de pisos en hotels, continuarà sent una prioritat per a este govern”, ha afegit.
Es tracta de formació especialment dirigida a professionals en actiu que vulguen millorar els seus coneixements en gestió de pisos i pretenguen promocionar internament dins de les seues empreses; així com desocupades amb experiència prèvia en el sector de l'allotjament. També poden accedir-hi les titulades universitàries i titulades en formació professional que vulguen aconseguir una especialització en este àmbit.
Els dos cursos compten amb una duració de 200 hores impartides durant l'últim quadrimestre d'enguany. L'objectiu no és altre que el de la formació de professionals qualificats en l'àrea de la gestió i coordinació dels treballs que fa el personal de neteja i conservació en habitacions, recepció i zones comunes d'hotels, residències i apartaments, així com serveis de llenceria i bugaderia.
Cal destacar que este programa específic orientat al personal de pisos s'ha elaborat des de Turisme Comunitat Valenciana amb el suport de representants i agents directament relacionats amb el sector, com és el cas dels sindicats (UGT, CCOO), l'associació de governantes ASEGO, l'associació de cambreres de pisos (KELLYS), i d'altres representants d'associacions d'allotjaments turístics.