Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Obertura del Congrés FVW

Nuria Montes defén la Comunitat Valenciana com a destinació 'tax free' davant d'operadors turístics alemanys i destaca el creixement del mercat

21/09/2023
Nuria Montes defén la Comunitat Valenciana com a destinació 'tax free' davant d'operadors turístics alemanys i destaca el creixement del mercat
  • La consellera de Turisme ha inaugurat a València el congrés més important de la indústria turística alemanya
  • Montes advoca pel “foment de la sostenibilitat dins del sector turístic davant de les conseqüències del canvi climàtic en el territori”

La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha inaugurat este dijous juntament amb el director general de Turespaña, Miguel Sanz, el congrés d'operadors turístics alemanys 'FVW Travel Talk', que acull la ciutat de València fins al 23 de setembre.

Es tracta de la trobada més important de la indústria turística alemanya, que se celebra per primera vegada a Espanya i que reunix en la seua 25a edició més de 300 directors generals i responsables per a debatre sobre el futur del sector. Un congrés que compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana a través del conveni amb Visit València, per al foment de la imatge de la ciutat com a seu de congressos, entre altres finalitats promocionals.

En este context, la titular de Turisme ha volgut destacar una qüestió “sensible” tant per als operadors turístics com per als clients; i defén la decisió presa pel govern regional de convertir esta regió en una destinació “lliure d'impostos turístics”.

“Des de la Generalitat – ha recalcat-, volem facilitar al màxim la labor dels operadors turístics i empreses, i l'estada dels visitants en la Comunitat Valenciana”. Per això, Montes ha reiterat la supressió de tot tipus d'impostos autonòmics o municipals sobre el turisme. “Volem ser una destinació on no s'imposen càrregues addicionals o no desitjades pel mer fet de visitar-nos i allotjar-se amb nosaltres”, ha afegit.

El mercat alemany a la Comunitat Valenciana

Montes ha destacat també en este fòrum el creixement del mercat alemany en la Comunitat Valenciana, assenyalant que “durant este estiu Alemanya ha pujat un lloc en el rànquing de mercats internacionals emissors de turistes cap a la nostra destinació, i ha passat del sisé al cinqué lloc”.

En esta línia, ha recordat que “la Comunitat Valenciana va registrar l'any passat prop de sis-cents mil turistes alemanys, amb tendència alcista en este 2023”. Sobre este tema, la Consellera ha declarat que “cada vegada són més els alemanys que trien la Comunitat Valenciana com a destinació de vacacions i viatges, amb tretze ciutats alemanyes connectades directament amb els nostres tres aeroports internacionals, xifra que ha augmentat des de la pandèmia”.

Davant d'estos resultats, Nuria Montes ha informat que la Generalitat continuarà reforçant la promoció turística dirigida a este mercat. Al llarg d'este 2023, la destinació s'ha promocionat en la fira ITB de Berlín, així com en la Fira Eurobike de cicloturisme i la IMEX de turisme de congressos, les dos celebrades a Frankfurt. A tot això s'unixen diferents press i fam trips, presentacions de destinacions, a més d'actuacions en línia en diferents mitjans.

Aposta per un ‘turisme sostenible’

D'altra banda, la consellera també ha assenyalat el foment de la sostenibilitat dins del sector com a “crucial” en un moment en el qual “el canvi climàtic ja està mostrant els seus efectes en el territori i en el comportament i les necessitats de la demanda”, ha subratllat.

En este sentit, ha declarat que la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme treballa en diversos projectes, que sumen una inversió pròxima als 150 milions d'euros, la majoria finançats amb fons europeus, en els camps de millora energètica, accessibilitat o sostenibilitat.

En matèria de sostenibilitat, Turisme CV està treballant de la mà de l'Institut per a la Qualitat d'Espanya (ICTE) per a certificar a les empreses amb la ‘S’ de sostenibilitat. Ja s'han certificat 49 empreses i entitats i altres 40 estan en camí. Això significa que més del 20 % de les empreses certificades per este concepte a Espanya estan situades a la Comunitat Valenciana.

Finalment, Nuria Montes ha agraït als organitzadors d'este esdeveniment per haver triat la ciutat de València i la Comunitat Valenciana per a celebrar la seua convenció anual, “una oportunitat que servirà per a mostrar les possibilitats que la nostra regió oferix als visitants”, ha culminat.

Galeria d'imatges