Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Generalitat i l’FVMP impulsen el curs en Turisme Cultural de la Fundació Cañada Blanch

- La secretària autonòmica de Turisme ha participat este divendres en la inauguració de la 22a edició del curs
- Esta formació especialitzada inclou deu sessions formatives i tres visites-taller als municipis de Bocairent, Dénia i Segorbe
La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana i la Conselleria d’Educació i Cultura, i en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), impulsen el curs en Turisme Cultural de la Fundació Cañada Blanch, que enguany celebra la 22a edició.
Es tracta de formació especialitzada, l’objectiu de la qual se centra a analitzar la riquesa i la gestió en este producte a la Comunitat Valenciana, i està dirigida a emprenedors i personal de les diverses administracions que desenvolupen funcions vinculades a la gestió cultural del turisme o del patrimoni.
El curs, que han inaugurat este divendres la secretària autonòmica de Turisme, Cristina Moreno; la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Paula Añó, i la directora de la Fundació Cañada Blanch, Paula Sánchez, es desenvolupa fins a desembre amb sessions presencials i a distància.
A més, inclou tres visites taller a Bocairent, Dénia i Segorbe de la Comunitat Valenciana, organitzades per Turisme.
Durant l’obertura, la responsable de Turisme ha destacat que “la formació i l’hospitalitat són dos valors molt estretament lligats al turisme”, ja que les expectatives dels turistes són “rebre un bon servei, però també rebre’l amb amabilitat i professionalitat”, hi ha afegit Moreno.
Cristina Moreno ha recordat que “tenim un gran llegat patrimonial i cultural a conseqüència de totes les cultures que han habitat en esta terra”, i ha posat l’accent principalment que “la missió de la Generalitat, des del punt de vista turístic, és col·laborar en la preservació dels nostres béns, valorar-los i promocionar-los, sempre amb criteris de sostenibilitat”.
“L’objectiu -ha continuat- és que formen part de la nostra oferta turística i ajuden a crear economia als municipis”, que són, en definitiva, “l’escenari real del turisme”, ha subratllat.