President
45 aniversario Avacu

Mazón destaca la contribució d’Avacu a millorar la qualitat de vida de la ciutadania

05/10/2023
Mazón destaca la contribució d’Avacu a millorar la qualitat de vida de la ciutadania
  • El president de la Generalitat ha participat en l’acte de celebració del 45é aniversari de l’Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris
  • Valora la “col·laboració i cooperació” d’Avacu amb la Generalitat i la contribució que fa a impulsar el nivell de consumidorisme de la Comunitat Valenciana
  • Assenyala la “solvència i fortalesa” d’esta entitat que constituïx “la veu” de la Comunitat Valenciana en altres entitats nacionals i internacionals
València.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat el “treball impagable” d’Avacu i la contribució que fa a “millorar la vida dels ciutadans”, així com l’evolució experimentada per esta entitat, a la qual s’ha referit com al “millor exemple de renovació constant” per a atendre les noves necessitats de la societat.

Així s’ha pronunciat Carlos Mazón durant la seua intervenció en l’acte de celebració del 45é aniversari de l’Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu), en el qual també ha participat el president de l’associació, Fernando Móner, i la vicepresidenta i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero.

En el transcurs de l’acte, ha agraït al president de l’entitat, Fernando Móner, el seu treball en defensa “constant” dels drets dels consumidors, la seua consideració com a “persones i no mers clients” i per haver introduït conceptes com ara el de ‘consum responsable’.

Així mateix, ha valorat la seua col·laboració i cooperació amb l’Administració, ja que Avacu forma part dels principals òrgans de participació constituïts per la Generalitat, de manera que contribuïx a la presa de decisions públiques amb l’objectiu de garantir una gestió més inclusiva i democràtica.

El cap del Consell ha assegurat que l’actuació d’esta associació de defensa i promoció dels interessos ciutadans implica “garanties, seguretat, i moltes vegades una solució beneficiosa per a tots”.

De la mateixa manera, ha destacat “el seu protagonisme, amb autonomia, amb fermesa, amb determinació i diàleg”, i la contribució que fa al fet que empreses i Administració hagen impulsat el nivell del consumidorisme de la Comunitat Valenciana i l’hagen situat com una “referència a Espanya, i a l’altura de la Unió Europea”.

Finalment, ha assenyalat que Avacu és “veu” de la Comunitat Valenciana en entitats d’àmbit nacional, com el Consell de Consumidors i Usuaris d’Espanya, i en altres organismes com ara el Consell de Consumers International, i ha valorat la seua “solvència i fortalesa”, acreditada amb xifres com les 375.000 consultes i reclamacions tramitades en els 45 anys que té de vida; les més de 10.000 intervencions en mitjans de comunicació, i els 59.000 alumnes formats en els 2.540 tallers que oferix sobre alimentació, hàbits saludables, xarxes socials, etiquetatge, medi ambient, publicitat o ús responsable de l’aigua, per esmentar alguns exemples.

Reconeixements Avacu

En el transcurs de l’acte, Avacu ha reconegut la labor de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, per la contribució que fa a la cura de la salut de les persones; Ecoembes, per liderar el canvi cap a la sostenibilitat; la Fundació Triptolemos, per les accions de sensibilització sobre l’equilibri dels sistemes alimentaris, i de Lourdes Bernal, pel seu treball en matèria de protecció de les persones consumidores.

A més, el president ha entregat a la responsable de l’àrea jurídica de la Federació de Consumidors i Usuaris (CECU), Emilia Gómez, un reconeixement per la seua contribució al moviment de les persones consumidores.

Galeria d'imatges