Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Transport públic

El 84,2 % de les persones usuàries de Metrovalencia obté informació sobre el servici de metro i tramvia a través dels canals digitals

08/10/2023
Web Metrovalencia
  • La web (56 %) encapçala la classificació, seguida de l'app (28,7 %), xarxes socials (5,5 %) i cercadors d'Internet (3,3 %)
  • En els canals tradicionals, cartells i plànols representen el 16,7 %, i el personal d'FGV, el telèfon gratuït i els mitjans de comunicació, el 2,9 %

El 84,2 % de les persones usuàries de Metrovalencia obtenen la informació que necessiten sobre el servici que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València a través dels diferents canals digitals que l'empresa pública posa a la disposició dels clients.

Dins d'este 84,2 %, el canal digital més utilitzat és la pàgina web de Metrovalencia, amb un 56 %, seguit de l'app, amb un 28,7 %; les diferents xarxes socials (Facebook i X, abans Twitter), amb un 5,5 %, i els cercadors d'Internet, amb un 3,3 %.

Si atenem l'edat de les persones que viatgen i que utilitzen els canals digitals, es pot observar que, entre els qui tenen menys de 20 anys, el 92,8 % utilitza almenys un d'estos canals; entre les persones entre 20 i 24 anys, el 91 %; entre els 25 i 29 anys, el 87,5 %; entre els 30 i 39 anys, el 86,6 %; entre els 40 i 49 anys, el 80,6 %; entre 50 i 59 anys, el 76,6 %, i entre els majors de 60 anys, el 47 % utilitza algun o diversos dels canals digitals.

La divisió per línies de les persones que més informació obtenen per canals digitals, per damunt de la mitjana esmentada del 84,2 %, l'encapçalen l'L1 (Bétera-Castelló), amb un 88,9 %, l'L4 (Mas del Rosari - Doctor Lluch), amb un 88,3 %; l'L9 (Alboraia Peris Aragó - Riba-roja de Túria), amb 87,9 %, i l'L3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb el 85,4 %.

Cal destacar que totes estes línies esmentades tenen centres universitaris en el recorregut, ja que en l'L1 està la Universitat CEU Sant Pau; en l'L4, el campus de Burjassot i els de Tarongers, i en l'L9 i L3, les facultats de Blasco Ibáñez, per la qual cosa el passatge és més jove que en la resta de les línies.

Canals tradicionals

Entre els canals tradicionals, els elements informatius instal·lats en les estacions de metro i tramvia, com són els cartells i plànols, són l'eina triada pel 16,7 % de les persones que viatgen en Metrovalencia, a molta distància del 84,2 % esmentat dels canals digitals.

En este cas, a l'inrevés que en els canals digitals, els segments d'edat que més utilitzen els elements més tradicionals són els majors de 60 anys, un 45,9 %, i els compresos entre 50 i 59 anys, un 25,4 %.

En la llista de canals tradicionals en què es pot obtindre informació del servici de metro i tramvia també es troben altres mètodes, com poden ser les taquilles, el personal d'FGV, el telèfon gratuït 900 46 10 46, els mitjans de comunicació tradicionals (premsa, ràdio i televisió) o consulta a familiars. Tots estos canals representen el 2,9 % del total.

Galeria d'imatges