Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Trànsit comercial

Dos aerolínies opten a les campanyes de posicionament de l’aeroport de Castelló per a la captació de rutes aèries

24/10/2023
Dos aerolínies opten a les campanyes de posicionament de l’aeroport de Castelló per a la captació de rutes aèries
  • L’aerolínia Ryanair registra una oferta en la campanya per a la posada en marxa de quatre connexions noves amb destinacions europees
  • La companyia Volotea presenta una proposta al lot 1 de la campanya nacional, que preveu l’operació d’una ruta estival amb Bilbao

La societat pública Aerocas ha rebut ofertes de dos aerolínies en els concursos públics convocats per l’entitat per a la realització de campanyes de posicionament vinculades a l’operació de rutes aèries.

El director general de Costes, Ports i Aeroports de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha destacat l’objectiu de “millorar la connectivitat de l’aeroport de Castelló a través de la captació de rutes regulars que reforcen l’actual oferta de vols”.

En este sentit, Aerocas va licitar dos campanyes encaminades, d’una banda, a l’obtenció de noves connexions amb destinacions europees i, d’altra banda, a la consolidació de rutes nacionals.

Aerocas ha rebut dos propostes: una presentada per la companyia Ryanair, que opta a la campanya d’àmbit europeu, i una altra per Volotea, dirigida al lot 1 (ruta de Bilbao) de la campanya nacional.

Les dos ofertes complixen els requisits administratius previs i ara falta avaluar la informació tècnica i econòmica, en la qual es concreten aspectes com les accions promocionals, les rutes proposades per l’aerolínia (en el cas de la campanya europea), les xifres de passatgers o les freqüències dels vols.

El contracte de la campanya europea preveu la programació, la promoció i la prestació efectiva d’almenys quatre línies regulars noves, de caràcter anual o estival, amb els mercats següents: França, Alemanya, nord d’Itàlia i el Regne Unit. Les destinacions concretes que proposa l’aerolínia s’inclouen en la documentació que s’avaluarà en les pròximes setmanes.  

Necessàriament, tres de les rutes hauran de connectar, respectivament, amb França, Alemanya i el nord d’Itàlia. Quant a la ruta del Regne Unit, queda oberta la possibilitat que enllace, en lloc de fer-ho amb esta destinació, amb algun dels tres mercats restants. En el cas de França, prevaldrà que la connexió siga amb París.

Les rutes es podran activar de manera escalonada durant els quatre anys de vigència del contracte, i es fixarà un mínim de dos connexions en el primer any (2024) i de quatre en el tercer (2026). Totes les rutes hauran d’operar, almenys, amb dos freqüències setmanals.

Ruta de Bilbao

Per la seua banda, la campanya de consolidació en el mercat nacional ha rebut una oferta de l’aerolínia Volotea al lot 1, per a operar una ruta estival a Bilbao. Esta connexió haurà d’operar amb un mínim de dos freqüències setmanals. El contracte té una vigència de quatre anys.

El lot 2, que incloïa l’operació d’una ruta a Sevilla, ha quedat desert, per la qual cosa s’analitzarà l’opció d’obrir un procés negociat.

Galeria d'imatges