Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El director general d’Esport subratlla la importància de l’activitat física “per a promocionar hàbits saludables” en les diverses etapes educatives
- Luis Cervera participa en el I Congrés Internacional Escola Activa i Salut, que se celebra a València fins al pròxim 11 de novembre
El director general d’Esport, Luis Cervera, ha subratllat la importància de l’activitat física “per a promocionar hàbits saludables” en les diverses etapes educatives, durant la seua intervenció en el I Congrés Internacional Escola Activa i Salut, que es desenvolupa a València des d’este dijous fins dissabte que ve, 11 de novembre.
El Congrés està organitzat pel grup d’investigació Activitat Física, Educació i Societat de la Universitat de València, a través del seu projecte Escola Activa, i pretén donar a conéixer avanços científics i estratègies institucionals i comunitàries, així com experiències d’èxit i bones pràctiques en relació amb la promoció d’hàbits saludables en Educació Infantil, Primària, Secundària i Universitat.
Cervera ha assenyalat “la responsabilitat de les administracions públiques” de garantir la incorporació de la pràctica de l’esport des de les primeres etapes educatives. “Fer-ho és invertir en hàbits col·lectius saludables i en salut personal de cara a la vida adulta”, ha assegurat.
Així mateix, el director general d’Esport ha mostrat “el suport decidit” de la Generalitat al Congrés Escola i Salut, que busca sumar esforços que contribuïsquen a la creació i la consolidació de les escoles com a actius fonamentals de salut, en la línia del que indiquen institucions de referència com ara l’Organització Mundial de la Salut o la School for Health in Europe.
A través de ponències, taules redones i col·loquis, que tindran lloc durant estos tres dies a València, esta trobada internacional abordarà, entre altres temes, els resultats de projectes d’investigació sobre la promoció de la salut i l’activitat fisicoesportiva en contextos educatius i prioritaris, o les polítiques públiques i institucionals en els diversos contextos escolars.