Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Carlos Mazón aposta per posar la intel·ligència artificial “al servei de la ciutadania per a agilitzar i simplificar tràmits administratius”

- Anuncia la posada en marxa del Canal Empresa, que permetrà a una pime saber en tot moment en quin punt es troba el seu expedient
- Demana fer una reflexió ètica que porte a un "gran consens" sobre els límits ètics en la IA i mostra el seu compromís per ajudar les persones majors a superar la bretxa digital
- Carlos Mazón ha participat en la clausura del VI Congrés Internacional d'Intel·ligència Artificial organitzat pel periòdic digital El Independiente
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha apostat per posar la intel·ligència artificial “al servei de la ciutadania”, per la qual cosa ha advocat per usar esta tecnologia amb l’objectiu d’“agilitzar i simplificar” tots els tràmits administratius.
Carlos Mazón ha fet estes declaracions durant la clausura del VI Congrés Internacional d’Intel·ligència Artificial organitzat pel periòdic digital El Independiente.
El cap del Consell ha lamentat que l’anterior Consell no complira amb el seu anunci de posar fi a la tramitació administrativa en suport paper a partir de 2021, i ha assenyalat que l’Administració no pot ser “un mur” i ha d’incorporar les noves tecnologies al servei públic.
Així, ha apostat perquè la ciutadania puga demanar una cita mèdica, obrir un compte o presentar un expedient de tramitació sobre energies renovables directament des del mòbil.
Canal Empresa
En esta línia ha destacat la posada en marxa del Pla Simplifica per a eliminar burocràcia, i ha anunciat que el Consell està treballant en la posada en marxa del Canal Empresa, una aplicació que permetrà saber en tot moment en quin punt es troba un expedient administratiu i qui l’està gestionant.
El cap del Consell ha expressat el seu desig que l’Administració “deixe de ser lenta” al més prompte possible, ja que el centre de tota actuació han de ser “les persones”, ha apuntat. En este sentit, s’ha mostrat partidari d’atendre les especials necessitats de determinats col·lectius afectats per la “bretxa digital”, com ara les persones majors.
Reflexió ètica
Durant la seua intervenció, Carlos Mazón també s’ha referit als dilemes ètics que poden sorgir de l’ús d’esta tecnologia, i ha advocat per “aconseguir un gran consens” internacional en l’elaboració d’un document “que ens puga guiar”.
“Estem arribant tard, perquè els canvis tecnològics van molt ràpidament, però és necessari fer una reflexió ètica de cap a on anem”, ha indicat el president de la Generalitat.
Alacant, “referència internacional”
Carlos Mazón ha mostrat també la seua satisfacció per la celebració de la sisena edició del fòrum internacional que té lloc anualment a Alacant, i ha destacat que el certamen “s’ha consolidat” i està transformant Alacant i la Comunitat Valenciana en “referència internacional”.
Finalment, Carlos Mazón ha assenyalat que, en estos moments, el Centre d’Intel·ligència Digital d’Alacant (CENID) disposa de 21 equips interdisciplinaris, amb més de 70 investigadors de la Universitat d’Alacant i la Universitat Miguel Hernández d’Elx treballant en el desenvolupament d’intel·ligència digital, com ara projectes de digitalització per a la visita virtual de les muntanyes de la Comunitat Valenciana, de promoció turística o iniciatives que faciliten als pobles xicotets una administració més directa.