Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Més de la meitat dels usuaris de TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis
- Un 40,8 % es desplaça per motius laborals i el 21,3 % per qüestions acadèmiques
- El 58,6 % residix a Alacant ciutat, un 39,7 % en altres municipis de la província, un 1,7 % en la resta d'Espanya i un 1,4 % a l'estranger
Més de la meitat dels usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de satisfacció al client (ISC) 2023, realitzat el mes de setembre passat, després de fer 1.511 entrevistes a persones de més de 15 anys amb un marge d’error estadístic del +2,57 % i amb un nivell de rellevància del 95,5 %.
L’informe permet assenyalar que el 40,8 % dels viatgers del TRAM d’Alacant es desplaça en este sistema de transport per motius de treball i el 21,3 % per estudis. Les dos prioritats acumulen el 62,1 % del total de desplaçaments. A continuació se situen l’oci (passejar, cinema, menjar…), amb el 13,2 %; les compres, amb el 8,8 %; les visites a familiars i amics, amb el 7,9 %; la realització de diverses gestions, amb el 3,2 %; els serveis sanitaris, amb el 2,6 %, i el turisme, amb l’1,7 %.
Cal destacar que entre els percentatges d’oci, compres i turisme s’ha aconseguit enguany el 23,7 %, quasi un de cada quatre viatges realitzats en TRAM d’Alacant.
Per sectors d’activitat, el que més usuaris agrupa és el de l’hostaleria, amb el 18 %; seguit de neteja o residus urbans, amb el 15,2 %; comerç/botigues, amb el 14,3 %; sanitari, amb el 8,9 %; construcció, amb el 7,9 %; docència, amb el 7,3 %; cuidador/cuidadora o empleat/empleada de la llar, amb el 6,8 %; funció pública, amb el 5,5 %; indústria, amb el 4,9 %; oci, amb el 2,1 %, i banca, amb el 0,6 %.
Ús de mitjana setmanal
Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 64,5 % dels clients l’utilitzen diàriament en les jornades laborables; dos o tres dies a la setmana el 22,5 %; una vegada a la setmana el 6 %, i una vegada cada quinze dies el 2,5 %. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,8 dies a la setmana.
Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que deu viatges els fan el 33,4 % dels usuaris; un màxim de quatre, el 19,7 %; entre onze i dènou viatges, el 18,5 %; entre cinc i nou viatges, el 17,5 %, i vint viatges o més, el 7,8 %. La mitjana és de 9,1 viatges a la setmana.
Residència de l’usuari
Pel que fa al lloc de residència dels viatgers i viatgeres, un 58,6 % residix a la capital i el 37,5 % en la resta de la província. L’1,7 % és d’una altra província d’Espanya i l’1,4 % viu a l’estranger.
Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca el Campello, que aporta el 8,9 % del total de passatgers i passatgeres; Sant Vicent del Raspeig, amb el 6,8 %; Sant Joan, amb el 6,1 %; la Vila Joiosa, amb el 5 %; Benidorm, amb el 4,8 %, i la resta de la província, el 6 %.
Valoració del servei
Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,70 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de satisfacció al client (ISC) 2023.
El percentatge de viatgers que considera “satisfactori” el servei que es presta és del 95,2 %, el 39,67 % dels quals hi atorga la màxima qualificació de 10 punts. El percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,8 % i tan sols l’1,2 % restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració pels clients i clientes són la seguretat en el trajecte (9,19); el preu (9,12); la senyalització (9,12); la facilitat i la rapidesa per a adquirir el títol de transport a l’estació (9,10), i l’accessibilitat a l’estació (9,10).