Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Més d’un terç dels usuaris de TRAM d’Alacant afirma que li “agrada” viatjar amb tramvia i que el “preferix” a altres mitjans de transport
- El 57,5 % opta pel metropolità per no tindre vehicle privat, el 18 % per no poder aparcar i el 12,4 % per no disposar d'un altre mitjà públic
- L'estació amb més nombre de transbords és Marq-Castillo, amb el 64,9 %, seguida de Benidorm (14 %) i Luceros (10,5 %)
Més d’un terç dels usuaris de TRAM d’Alacant, en concret el 35,3 %, assegura que li “agrada” viatjar en el metropolità i que “preferix” desplaçar-se amb el tramvia davant d’altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de satisfacció al client (ISC) corresponent a 2023.
Este estudi, que permet conéixer anualment l’opinió dels clients sobre el servei de TRAM d’Alacant, es va realitzar al setembre, després de fer 1.511 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +2,57 % amb un nivell de rellevància del 95,5 %, entre els viatgers i viatgeres de més de 15 anys de les quatre línies de tramvia, del tren-TRAM i el tren dièsel.
A més, els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan, principalment, per no disposar de vehicle privat (57,5 %); davant de les dificultats per a trobar aparcament, el 18 %, i per no disposar d’un altre mitjà públic (12,4 %). La resta utilitzen el metropolità per qüestions com la comoditat (3,6 %), l’economia/estalvi (3 %) i la rapidesa (0,5 %).
El mateix informe assenyala que el 26,5 % dels passatgers de TRAM d’Alacant asseguren que es desplacen amb este sistema de transport malgrat tindre vehicle propi, enfront del 73,5 % que no disposa de cotxe particular i es considera un viatger obligat.
Quant al transbord de línies, l’11,3 % sí que realitza esta classe de desplaçaments, mentre que el 88,7 % restant no ho fa. L’estació en la qual més moviment de canvi de línies es produïx és la de Marq-Castillo (64,9 %), seguida de Benidorm (14 %), Luceros (10,5 %), Mercado (2,9 %) i Lucentum (2,9 %).
Valoració del servei
Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,70 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de satisfacció al client (ISC) 2023.
El percentatge de viatgers que considera “satisfactori” el servei que es presta és del 95,2 %, el 39,67 % dels quals atorga la màxima qualificació de 10 punts. El percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,8 % i tan sols l’1,2 % restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració dels clients i clientes són la seguretat en el trajecte (9,19); el preu (9,12); la senyalització (9,12); la facilitat i la rapidesa per a adquirir el títol de transport a l’estació (9,10), i l’accessibilitat a l’estació (9,10).