Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Els usuaris de TRAM d’Alacant empren menys de deu minuts de mitjana a desplaçar-se des del seu punt d'origen fins a les instal·lacions d'FGV
- L'arribada a la seua destinació es produïx en 8,21 minuts de mitjana, majoritàriament a peu
- Estos resultats formen part de l'últim Índex de Satisfacció del Client (ISC) fet en 2023
La mitjana de temps que empren els usuaris de TRAM d’Alacant a desplaçar-se des dels seus diferents punts de partida fins a les estacions i parades del metropolità és menor a deu minuts, en concret 9,83 minuts, segons les dades recollides en l'últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.
Una vegada fet el seu viatge en el tramvia, el trànsit des de les instal·lacions de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) fins als seus punts de destinació tenen un interval de temps també inferior als deu minuts, en concret 8,21 minuts de mitjana.
A més, el 39,8 % dels viatgers de TRAM d’Alacant, més d'un terç, accedix a la xarxa de tren i tramvia en un radi de 500 metres, percentatge que s'amplia fins al 71,45 % si la distància s'engrandix a un quilòmetre.
Segons el mateix estudi, el 92,1 % dels usuaris de TRAM d'Alacant accedix a les estacions i parades a peu, mentre que la resta ho fa utilitzant altres mitjans de transport. Una vegada fet el desplaçament en el metropolità, el 93,8 % prosseguix el viatge a la seua destinació caminant.
Este accés a les estacions i parades se sol realitzar a peu en el 92,1 % dels casos, cosa que significa una mitjana de 9,83 minuts; amb autobús el 3,6 %, amb 17,18 minuts de desplaçament; en patinet el 3,3 %, amb 9,38 minuts; amb cotxe o moto el 3 %, amb 16,42 minuts de temps de mitjana; amb bicicleta el 0,4 %, amb 9,83 minuts; i, en altres mitjans com ara tren, taxi, etcètera, un altre 0,6 % per cent.
Els temps emprats en eixir del TRAM d’Alacant i acudir al punt de destinació establixen una mitjana de 8 minuts de trajecte a peu en el 93,8 % dels casos; el 3,3 % en patinet, amb 7,74 minuts; el 3 % per cent el realitza amb autobús, amb 18,98 minuts; l'1,2 % amb cotxe o moto, amb 12,33 minuts de desplaçament; i el 0,5 % amb bici, amb una mitjana de 7,63 minuts.
Valoració del servei
Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,70 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d'acord amb els resultats de l'Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.
El percentatge de viatgers que considera “satisfactori” el servei que es presta és del 95,2 %, dels quals el 39,67 % atorga la màxima qualificació de 10 punts. El percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,8 % i tan sols l'1,2 % restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la seguretat en el trajecte (9,19); el preu (9,12); la senyalització (9,12); la facilitat i rapidesa per a adquirir el títol de transport en l'estació (9,10); i l'accessibilitat a l'estació (9,10).