Conselleria de Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Educació presenta en la Mesa Sectorial les instruccions de l'arreglament escolar per al curs 24/25

05/12/2023
  • Es fixen els criteris per a la determinació de les unitats d'escolarització en Educació Infantil de 2n cicle i Primària en els centres de titularitat de la Generalitat
  • En el curs 2024-2025 està prevista la generalització de la ràtio màxima de 25 alumnes per unitat en tota l'etapa de Primària
     

La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació ha presentat hui en la Mesa Sectorial i en la Comissió de Seguiment de la Reforma Educativa en Centres Concertats les instruccions de l'arreglament escolar.

En este document es fixen els criteris per a la determinació de les unitats d'escolarització en educació infantil de 2n cicle i Educació Primària en els centres de titularitat de la Generalitat. 

A més, s'actualitzen les dates límit per a la sol·licitud de constitució de Centres Rurals Agrupats (CRA) o de canvis de denominació en els centres públics. Respecte als centres concertats es fixen criteris per a la proposta, si és el cas, de modificació d'unitats concertades.

Es tracta d'una proposta tècnica que seguix la línia marcada en cursos anteriors. En el curs 2024-2025 està prevista la generalització de la ràtio màxima de 25 alumnes per unitat en tota l'etapa de Primària. En el curs vigent la ràtio és de 25 alumnes des de 1r a 5é i 30 en 6é de Primària.

“Hui presentem les instruccions i comencem el procés per a realitzar la planificació de l'oferta educativa per a educació Infantil i Primària”, ha assenyalat el director general de Centres Docents, Jorge Cabo. 

El director general ha explicat que en els criteris per a la constitució d'unitats es consolida la ràtio màxima de 25 alumnes per unitat per a tota l'Educació Infantil i Primària, d'acord amb el que preveia el calendari d'implantació del Decret 58/2021, de 30 d'abril, del Consell, sobre jornada lectiva del personal docent i el nombre màxim d'alumnat per unitat en centres docents no universitaris.