Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Premis Càtedra de Joventut

El director general de l’IVAJ destaca la importància de la “formació constant” per a treballar “en sintonia i parlar el mateix idioma que els jóvens”

13/12/2023
El director general de l’IVAJ destaca la importància de la “formació constant” per a treballar “en sintonia i parlar el mateix idioma que els jóvens”
  • Vicente Ripoll ha assistit a l'entrega dels premis de la Càtedra de Joventut a la millor tesi doctoral i els millors treballs de fi de grau
  • La Càtedra de Joventut és fruit d'un conveni amb l'IVAJ per al coneixement, la investigació i la innovació

El director general de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), Vicente Ripoll, ha afirmat que la “formació constant” és l’“única manera que estiguem en sintonia amb la gent jove” i puguem “parlar el seu mateix idioma”.

Ripoll ha fet estes declaracions en l’acte d’entrega dels premis de la Càtedra de Joventut a la millor tesi doctoral i els millors treballs de fi de grau, fi de màster i al millor projecte d’investigació sobre joventut. La celebració i l’entrega dels reconeixements ha tingut lloc a les instal·lacions de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València.

El responsable de l’IVAJ ha destacat la importància d’estos premis, “perquè per a desenvolupar qualsevol activitat hem d’estar formats i per a treballar amb jóvens, la formació ha de ser constant”.

De fet, ha remarcat, això permet que els treballadors de joventut “estiguen al dia i parlen el seu mateix idioma”. Segons Ripoll, “és impossible crear polítiques de joventut sense comptar amb la joventut”.

Així mateix, ha agraït la “implicació i el treball” tant de les persones premiades com de les que han participat en esta edició dels Premis Càtedra de Joventut.

Entrega de premis

El premi a la millor tesi doctoral, dotat amb 1.000 euros, ha sigut atorgat a David Gil Solsona per un treball sobre ‘L’emancipació complexa. Canvis en els processos d’independència juvenil a Espanya entre 1990 i 2020 en perspectiva comparada’. Aborda els canvis en el model d’emancipació de les persones jóvens a Espanya en els últims trenta anys.

La tesi doctoral assenyala que, cada vegada més, hi ha un canvi en el model d’emancipació clàssic cap a modalitats més flexibles, com ara anar-se’n de casa sense independència econòmica per a viure en pisos compartits o en solitari, o alternant-ho amb la vida a la casa familiar.

En este sentit, advertix que estos canvis són conseqüència, fonamentalment, de l’afebliment del model d’habitatge basat en la propietat, i a la difusió de nous valors familiars.

Pel que fa al premi de fi de màster, dotat amb 500 euros, ha sigut per a Janís Piñana Fernández, pel treball titulat ‘La intervenció educativa amb jóvens en els plans de joventut de la Xarxa Jove Valenciana’.

Es tracta d’una anàlisi de la planificació de les polítiques públiques de joventut en els últims anys desplegades a través de la Xarxa Jove, especialment en els aspectes centrats en la participació, l’educació en valors i l’oci educatiu. L’objectiu del projecte és detectar els punts forts i els aspectes a millorar, i fer propostes que potencien l’impacte d’estes mesures.

Quant al premi de fi de grau, dotat amb 400 euros, ha sigut per a Carla Murillo Grifo per un treball sobre el ‘Programa socioeducatiu de participació social a través de la mediació artística’.

La proposta d’este treball naix del propòsit de rehabitar els espais públics a través de la mediació artística com a eina de participació col·lectiva i educativa.

Finalment, el guardó al millor projecte d’investigació ha sigut per a Angustias Olga Fernández García, amb un treball denominat ‘Proposta d’intervenció per a la prevenció de pràctiques de sèxting i d’experiències de victimització sexual en línia en un grup de jóvens del sistema de protecció’. La finalitat serà poder realitzar una proposta d’intervenció ajustada a les necessitats del col·lectiu estudiat.

Càtedra de Joventut

La Càtedra de Joventut és fruit d’un conveni de col·laboració entre l’IVAJ i la Universitat de València per al desenvolupament de coneixement, investigació i innovació en temes relacionats amb les polítiques de joventut.

A través d’este projecte, es desenvolupen activitats formatives, culturals, d’investigació i d’extensió universitària, orientades cap al coneixement i la difusió permanent de la realitat de les persones jóvens i de les polítiques de joventut de la Comunitat Valenciana.

Galeria d'imatges