Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Nuria Montes apunta a la consolidació del turisme gastronòmic com un dels objectius per a 2024

- La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha apuntat la seua intenció de “consolidar una nova àrea d'actuació dedicada, quasi en exclusiva, a la promoció d'este producte”
- Montes ha assegurat que “esta àrea de treball funcionarà de manera coordinada amb altres estratègies, com ara la promoció o la formació”
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha assegurat que “entre els objectius que tenim en Turisme Comunitat Valenciana per a 2024 està el de consolidar una nova àrea d’actuació dedicada, quasi en exclusiva, a la promoció del producte gastronòmic”.
En este sentit, i durant una trobada amb el sector que ha tingut lloc al CdT d’Alacant, ha apuntat que “el turisme gastronòmic està adquirint tal nivell d’importància en els últims anys que ja té entitat suficient per a disposar d’una àrea de treball pròpia”, i ha aclarit que “no funcionarà de manera autònoma, sinó en coordinació permanent amb la resta d’estratègies de promoció i, sobretot, amb matèries relacionades amb la formació”.
A més, ha subratllat que “la nostra intenció és donar-hi, a més, una dimensió internacional, perquè la gastronomia de la Comunitat Valenciana és un dels productes més apreciats en altres mercats i que ens servix com a via d’entrada a països llunyans, com ho poden ser la Xina, el Japó i els EUA”.
Cal tindre en compte que el 25 % dels turistes que arriben a la nostra Comunitat ho fan moguts pel producte gastronòmic, i la seua despesa mitjana supera un 30 % la d’altres segments turístics.
L’Exquisit Mediterrani
Turisme Comunitat Valenciana ja compta amb una estratègia pròpia de gastronomia que, sota la marca l’Exquisit Mediterrani, du a terme accions de foment d’este producte en diversos àmbits d’actuació.
Esta xarxa, que busca connectar les diverses iniciatives gastronòmiques del nostre territori per a crear sinergies i millorar el nostre posicionament, compta amb més d’una vintena d’entitats públiques adherides i prop de 450 restaurants, i tots complixen paràmetres d’excel·lència, autenticitat, innovació i sostenibilitat, la qual cosa reforça el posicionament de la destinació Comunitat Valenciana en l’àmbit gastronòmic.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Declaracions de la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes