Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Procés admissió

Educació afirma que el districte únic “garantix la igualtat d'oportunitats de l'alumnat, elimina barreres geogràfiques i facilita la mobilitat social”

21/12/2023
  • La Conselleria presenta el nou decret d'admissió de l'alumnat als centres docents públics i privats concertats de la Comunitat 
  • Este decret “reflectix un ferm compromís amb la construcció d'un sistema educatiu més equitatiu, inclusiu i adaptat a les necessitats del segle XXI”

El director general de Centres Docents, Jorge Cabo, ha afirmat hui que el districte únic “garantix la igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat, elimina barreres geogràfiques, promou la diversitat a les aules i facilita la mobilitat social”.

Cabo s’ha manifestat així amb motiu de la reunió de la mesa sectorial en la qual s’ha presentat als sindicats el projecte que regula el procés d’admissió de l’alumnat als centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyances d’Educació Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat a la Comunitat Valenciana.

“La Comunitat Valenciana fa un pas transcendental cap a l’equitat educativa i l’eficiència administrativa amb la presentació d’un nou decret que redefinix el procés d’admissió d’alumnat”, ha manifestat. El director general ha explicat que l’objectiu és que les famílies “puguen triar el centre educatiu que consideren més adequat, i per això optem per la implementació d’un sistema de zona única, deixant arrere l’enfocament previ basat en zonificació”.

“Este canvi estratègic respon a les limitacions evidenciades per l’actual model d’admissió, que ha afectat la llibertat d’elecció de les famílies i la inclusió efectiva de tot l’alumnat en el Sistema Educatiu”, ha assenyalat. Així, Jorge Cabo ha indicat que la delimitació zonal, “malgrat la seua estructura, ha donat lloc a situacions desfavorables per a les famílies, que, fins i tot residint en la rodalia de centres educatius, no hi poden accedir a causa de les restriccions geogràfiques imposades per la zonificació”.

“Amb el propòsit de superar estes limitacions, el nou decret busca atorgar menys pes al criteri zonal i permetre que les famílies trien lliurement el centre que millor s’ajuste als seus interessos i conviccions”, ha manifestat.

Simplificació burocràtica

Este canvi en el paradigma d’admissió es traduïx en la simplificació del procés, reduint la càrrega burocràtica tant per als centres educatius com per a les famílies.

A més, s’anuncia un innovador enfocament en el procés d’admissió, dividit en tres fases: ordinària, extraordinària i contínua. La fase ordinària inicia el procés estàndard, la fase extraordinària establix un procediment per a l’adjudicació de les places que han quedat vacants en el procés ordinari, i la fase contínua es troba oberta durant tot el curs per a atendre escolaritzacions sobrevingudes, i assegura així un accés flexible i continu.

“La proposta consolida un procés d’admissió exclusivament telemàtic, però assegurant l’accés a aquelles famílies que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients”, ha explicat Cabo.

El director general ha subratllat que la presentació d’este nou decret “reflectix un ferm compromís amb la construcció d’un sistema educatiu més equitatiu, inclusiu i adaptat a les necessitats del segle XXI. Esta transformació es presenta com a fonamental per al desenvolupament integral dels estudiants i per a enfortir la base de l’educació a la Comunitat Valenciana”.

Talls de veu relacionats

Declaracions del director general de Centres Docents, Jorge Cabo