Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Pla promoció exterior

L'Ivace ha realitzat 52 accions de promoció exterior en 2023 amb més de 1.200 participacions d'empreses valencianes

30/12/2023
  • Missions comercials, missions d'empreses importadores i convidats internacionals, participació en fires i trobades empresarials
  • Destaca la invitació a 434 empreses importadores internacionals a visitar els diferents certàmens firals i esdeveniments sectorials 

L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) ha realitzat un total de 52 accions de promoció exterior en 21 mercats durant l'any 2023, amb més de 1.200 participacions d'empreses de la Comunitat Valenciana.   

La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha explicat que estes accions formen part del Pla de promoció exterior que Ivace Internacional dissenya anualment després d'atendre les demandes i necessitats dels sectors més exportadors.  

“A través del Pla de promoció exterior, la programació per a 2024 del qual ja hem avançat, perseguim facilitar i impulsar la presència d'un nombre més alt d'empreses i productes de la Comunitat en els mercats internacionals, així com establir nous contactes amb potencials clients”, ha explicat Montes. 

“El fet de comptar amb una extensa xarxa exterior ens facilita l'organització d'esta mena d'accions, entre les quals destaquen les missions comercials, la participació en fires internacionals i les missions d'empreses importadores internacionals”, ha assenyalat Nuria Montes. 

Entre les fires internacionals que han comptat amb empreses de la Comunitat a través d'Ivace Internacional figuren la fira Gulfood 2023, la Stone Gallery en Cevisama, la participació en la Iberica Pure London, Marmomac Itàlia, l'eMerge de Miami o la Summer Fancy Food a Nova York, entre d'altres.  

Les empreses de la Comunitat que han participat en missions comercials han tingut l'oportunitat de desenvolupar agendes de treball en mercats com Unió dels Emirats Àrabs, Romania, els Estats Units i el Canadà, el Perú, Colòmbia, Xile i el Brasil, Mèxic o la República Txeca i Eslovàquia, entre d'altres. 

Quant a trobades empresarials, destaquen les organitzades amb motiu del Mobile World Congress, la fira Hygienalia, EU Japan Green Transition, Horeca Polonia o Marimatch Europort Països Baixos. 

Missions inverses 

Per part seua, la directora general d'Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha destacat l'esforç realitzat per l'Ivace en l'organització de missions d'empreses importadores que tenen l'oportunitat de reunir-se amb les empreses de la Comunitat Valenciana en el nostre territori. 

“Ivace Internacional ha organitzat en 2023 la visita a la Comunitat d'un total de 434 empreses importadores convidades perquè participen en certàmens internacionals realitzats en el nostre territori i en missions directes”, ha indicat Olivas. 

En este àmbit, destaquen les organitzades amb motiu dels Ivace Awards for Tile of Spain Promotion, la missió de distribuïdors del Regne Unit del sector tauleller, la missió de compradors a la fira Hàbitat i Home Tèxtils Premium, així com les dirigides als certàmens Iberflora, prexou Joguet a Altea i Ftalks Summit Valencia, entre d'altres. 

“Mereix una menció específica la missió organitzada en el marc Congrés Go Global, que en la  huitena edició ha reforçat el vessant comercial amb la participació de 40 empreses importadores”, ha destacat Olivas. 

Durant els dos dies de realització del congrés, les empreses convidades van desenvolupar al voltant de 900 reunions 'negoci a negoci (b2b)' amb les empreses de la Comunitat Valenciana en reunions concertades prèviament. 

Galeria d'imatges