President
Reforç de l'estratègia de turisme gastronòmic

Carlos Mazón: “2024 obrirà nous horitzons per a la gastronomia de la Comunitat Valenciana”

02/01/2024
Carlos Mazón: “2024 obrirà nous horitzons per a la gastronomia de la Comunitat Valenciana”
  • El president anuncia que el Consell incrementarà enguany la promoció internacional dels nostres productes gastronòmics en nous mercats
  • La Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme planteja sumar-se a diferents accions comercials de l'IVACE en ciutats com Dubai i Tòquio en el primer trimestre de 2024

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha indicat que Turisme té previst reforçar la promoció de la destinació Comunitat Valenciana a través del producte gastronòmic al llarg d'este any, per la qual cosa “2024 obrirà nous horitzons per a la gastronomia de la nostra Comunitat”.  

L'objectiu és incrementar la promoció dels nostres productes gastronòmics i acostar la seua qualitat i competitivitat, juntament amb la professionalitat dels nostres cuiners, a mercats internacionals en els quals es pot convertir en un gran atractiu per a turistes futurs.

En concret, des de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme s'ha plantejat dur a terme diverses accions de promoció gastronòmica a Dubai i Tòquio durant el primer trimestre de 2024, i fer-les coincidir amb l'assistència d'IVACE internacional.

Així, l'objectiu de Turisme Comunitat Valenciana és unir-se a la participació d'empreses valencianes del sector agroalimentari en les fires Guldfood Dubai, que tindrà lloc entre el 19 i el 22 de febrer, i en Foodex de Tòquio, del 4 al 8 de març. “Serà la primera vegada que els nostres productes viatgen tan lluny per a ser promocionats. És una clara aposta d'este Consell per l'entrada de la nostra gastronomia en el mercat internacional” ha subratllat el cap del Consell.

Estes accions promocionals comptaran amb la participació de prestigiosos xefs de la Comunitat Valenciana que tindran l'oportunitat de cuinar per a operadors turístics i agents de viatge d'estos països, amb la intenció de remarcar la diversitat i qualitat del producte gastronòmic, entre altres atractius de la nostra destinació.

Per a Carlos Mazón la gastronomia forma part “de les nostres senyes d'identitat” i, juntament amb l'excel·lència dels nostres productes i la professionalitat i arrelament del nostre sector “atorga al turisme de la Comunitat un caràcter inigualable a tot el món”.

El president també ha volgut destacar l'alta estima que els turistes tenen cap a la gastronomia de la Comunitat i que, en esta ocasió, “servirà com a via d'entrada per a aconseguir incrementar el nombre de turistes de països més llunyans”. 

En estos moments, el 25 % dels turistes que arriben a la Comunitat Valenciana ho fan motivats pel producte gastronòmic i la seua despesa mitjana supera en un 30 % al d'altres segments turístics.

L’Exquisit Mediterrani

Turisme Comunitat Valenciana ja compta amb una estratègia pròpia de gastronomia que, amb la marca L’Exquisit Mediterrani, duu a terme accions de foment d'este producte en diversos àmbits d'actuació.

Esta xarxa, que busca connectar les diferents iniciatives gastronòmiques del nostre territori per a crear sinergies i millorar el nostre posicionament, compta amb més d'una vintena d'entitats públiques adherides i prop de 450 restaurants. Tots complixen paràmetres d'excel·lència, autenticitat, innovació i sostenibilitat, la qual cosa reforça el posicionament de la destinació Comunitat Valenciana en l'àmbit gastronòmic.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats