Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció turística

La Generalitat ha presentat l'oferta turística de la Comunitat Valenciana en 48 fires i certàmens turístics durant 2023

06/01/2024
Participació de la Comunitat Valenciana en la WTM de Londres 2023
  • Turisme ha aconseguit amb èxit cobrir els mercats consolidats i emergents que són clau a la Comunitat Valenciana
  • S'ha assistit a certàmens de turisme en general i especialitzats en MICE, golf, ciclisme o gastronomia

Turisme Comunitat Valenciana ha presentat l’oferta turística de la Comunitat Valenciana en 48 fires i certàmens turístics, tant nacionals com internacionals, durant 2023. En concret, en 25 fires d’àmbit nacional, entre les quals destaquen FITUR o la Mostra de Turisme, i en 23 fires d’àmbit internacional en un total de 10 mercats, entre les quals hi ha la World Travel Market de Londres o la ITB de Berlín.

La participació en les fires turístiques respon a l’objectiu d’estar presents en aquells fòrums turístics que concentren índexs de contractació més alts i que suposen un marc idoni per a la comercialització de les destinacions i les empreses turístiques.

D’esta manera, l’estratègia de participació en fires de Turisme Comunitat Valenciana durant 2023 ha tingut entre els seus objectius reforçar i potenciar la participació d’empreses i associacions de tota la Comunitat per a contribuir a la comercialització i la promoció dels seus productes. Així, més de 1.100 empreses i associacions han participat durant este any en els espais de Turisme CV en les diverses fires i els certàmens turístics.

Un altre dels objectius de l’assistència als certàmens turístics és fomentar la participació en les principals cites del sector i en els certàmens especialitzats en diversos productes com ara el MICE, el turisme actiu, el de golf, el nàutic o el gastroenològic.

Altres actuacions promocionals

A més de la participació en fires i certàmens turístics, Turisme ha promocionat la Comunitat Valenciana per mitjà d’altres accions. Així, a través del Pla anual d’actuacions amb Turespaña, s’han dut a terme unes 130 accions de promoció en més de 20 mercats.

Entre les accions dutes a terme, destaca l’organització i la gestió de viatges de familiarització i premsa per a donar a conéixer la destinació a operadors turístics i mitjans de comunicació, webs de viatges, bloguers o influencers de diversos mercats.

També s’han dut a terme actuacions de promoció destinades a professionals del sector turístic de la Comunitat Valenciana i de diversos mercats. Entre estes accions destaquen el 35é Congrés OPC Spain a Benidorm, la presentació a Nova York al març, el congrés del consorci Advantage celebrat a Benidorm, l’acció promocional a Edimburg i Londres a l’octubre o la 2a edició de Europe Connect, entre altres accions.

Productes consolidats i desenvolupament de noves experiències

Turisme Comunitat Valenciana ha aconseguit amb èxit en 2023 cobrir els mercats consolidats i emergents clau a la Comunitat Valenciana, com ho són el turisme de congressos, incentius i esdeveniments (MICE); el turisme de golf, o el turisme vacacional.

En el cas de la promoció del turisme MICE, la Generalitat ha estat present en les fires més importants d’este sector, com ara IMEX, IBTM, o Meeting Show. A més, s’han impulsat altres accions consensuades amb els Convention Bureaux i associacions del sector, com ara viatges de familiarització per a operadors MICE a la Comunitat Valenciana.

Pel que fa al golf, durant 2023 Turisme Comunitat Valenciana ha promocionat este producte en les principals fires del sector i en els principals tornejos internacionals, com ara la fira Golfmesse Zurich, la participació en IAGTO European Convention, la fira Scandinavian Mixed de Suècia, l’IGTM celebrat a Lisboa o el torneig Soudal Open d’Anvers, entre altres participacions.

Quant al desenvolupament de nous productes turístics i experiències, Turisme Comunitat Valenciana ha participat, a través de la seua estratègia Creaturisme, en diversos certàmens per a promocionar els productes turístics inclosos en el programa.

Entre les accions que s’han dut a terme per a impulsar els productes turístics de l’estratègia Creaturisme destaca la participació en Fiets & Wandelbeurs a Utrecht (Països Baixos), que s’ha dirigit al públic general i professional; l’assistència a la Fira de Cicloturisme de Bolonya; la de Mallorca 312, destinada al públic final, ciclista amateur, o a la fira Eurobike celebrada a Frankfurt. A més de l’organització de trobades amb mitjans de comunicació a Bilbao i Madrid o el Workshop a Barcelona.

A més, a través de la Xarxa Gastroturística l’Exquisit Mediterrani, la Generalitat ha participat durant 2023 en els principals certàmens per a promocionar la gastronomia de la Comunitat Valenciana.

Galeria d'imatges