Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Nuria Montes anuncia que la Generalitat tornarà a donar suport a la celebració del Benidorm Fest en 2025

- La consellera de Turisme destaca que este festival “reforça la projecció turística de la ciutat de Benidorm i de tota la Comunitat Valenciana”
- Incidix en el seu gran impacte, en el qual prop de 2 milions d'espectadors van seguir la retransmissió de la final i, a més, 25 països van seguir la gala a través de les xarxes socials
La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha anunciat que, després de l'èxit del Benidorm Fest, des de la Generalitat “tornarem a donar suport a la celebració del festival en 2025”.
Així s'ha pronunciat la titular de Turisme, després de conéixer les dades d'impacte de les tres gales de selecció per a elegir el representant d'Eurovisió en el Benidorm Fest que es van celebrar la setmana passada. En este sentit, ha assegurat que “ja no hi ha cap dubte sobre l'aposta de la Generalitat per este esdeveniment, després de tres edicions en les quals s'ha consolidat al voltant d'una marca pròpia”.
Les dades d'impacte mostren que 1,97 milions d'espectadors van seguir la retransmissió de la final del Benidorm Fest en TVE, amb un share de 16,6 %. A més, la final d'esta edició, ha registrat un increment de 90.000 espectadors respecte a la final de 2023.
Nuria Montes ha explicat que es tracta d'un espectacle que “ja transcendix les nostres fronteres”. De fet, segons les dades d'impacte, 25 països van seguir la gala final a través de xarxes socials, on es van realitzar 187.932 mencions en Twitter durant la gala.
La consellera de Turisme ha ressaltat que estes dades, “corroboren que el Benidorm Fest és un element de promoció de la ciutat, i de tota la Comunitat Valenciana” i ha insistit en el fet que s'haja consolidat este festival a la ciutat de Benidorm “per la qual cosa és el lloc adequat per a la celebració i no s'entén ja este festival en un altre lloc”.
Així mateix, Nuria Montes ha ressaltat l'impacte d'este fenomen musical en termes de retorn de publicitat i, en este sentit, ha fet referència a l'impacte publicitari d'este festival, que “es calcula en més de 80 milions d'euros”.
En este context, ha incidit en què el Benidorm Fest “és un producte que encaixa perfectament en la nostra estratègia de desestacionalització i de turisme musical”, ja que se celebra en un mes considerat dins de la temporada baixa i “permet aconseguir xifres molt positives d'ocupació i despesa i penjar, pràcticament, el cartell de complet”.
Finalment, Montes ha recordat “la implicació essencial del Govern Valencià en el Benidorm Fest 2024” a través de l'acord de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i la Corporació de Ràdio i Televisió Espanyola per a l'organització i celebració del Benidorm Fest, amb una aportació d'1,5 milions d'euros.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Declaracions de la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes