Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El mercat britànic consolida la importància que té per a la Comunitat Valenciana en 2023
- Nuria Montes subratlla “el bon comportament que han tingut la majoria de mercats internacionals en la nostra destinació”, on destaca França, amb un increment interanual del 27,6 %
- Remarca l’aposta de la Generalitat per la promoció turística, i recorda que “en 2024 tenim previstes més de 150 actuacions promocionals en 20 mercats emissors”
El mercat britànic es consolida com el principal emissor de turistes a la Comunitat Valenciana en 2023, amb l’arribada d’un total de 2.596.825 turistes, xifra que suposa una quota del 24,8 % del total de turistes estrangers.
Així ho mostren les dades de l’INE referents als mercats emissors de turistes de les enquestes dels moviments turístics en frontera (Frontur) i de despesa turística (Egatur).
Les dos enquestes reflectixen que la Comunitat Valenciana va registrar en 2023 el seu màxim històric en turisme internacional, ja que els visitants estrangers van estar prop dels 10,5 milions (10.491.985), amb un increment del 21,8 % interanual, i van realitzar una despesa de 12.575 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment del 24,5 % respecte a 2022.
Per mercats, l’ascens més destacat, respecte a 2022, es mostra a França, amb una variació del 27,6 %, seguida per Alemanya (18,7 %). A més, el Regne Unit es confirma com al principal emissor de turistes per a la Comunitat Valenciana, un mercat que ha registrat un augment del 18 % respecte a l’any 2022.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha destacat que estes dades “corroboren, una vegada més, la rellevància i el posicionament de la Comunitat Valenciana com a destinació turística en els mercats internacionals”, i ha insistit en la importància de continuar treballant en la promoció turística de la destinació.
En este context, ha remarcat l’aposta de la Generalitat per la promoció turística, i ha recordat que “en 2024 tenim previst reforçar encara més la nostra estratègia de promoció i màrqueting, amb més de 150 actuacions promocionals en 20 mercats emissors”.
Nuria Montes ha destacat que pel que fa als mercats emissors de turistes cap a la Comunitat Valenciana, “el més important continua sent el Regne Unit, mercat en el qual continuarem treballant per a enfortir i millorar estos resultats”.
També ha subratllat “el bon comportament que han tingut la majoria de mercats internacionals en la nostra destinació” durant 2023, on destaca França, amb més de 2 milions d’arribades (2.020.463), “l’increment interanual més gran d’entre els principals mercats, amb un 27,6 % més d’arribades de francesos en 2023 a la nostra destinació”, ha indicat Montes.
A més, ha assenyalat que els països nòrdics se situen com al tercer mercat internacional amb més arribades a la Comunitat Valenciana, amb un total de 902.946 turistes en 2023 i un increment interanual del 8 %. Hi seguixen els Països Baixos (770.671), Bèlgica (699.738) i Alemanya (695.992), tots amb un creixement en 2023 del 7,5 %, 17,2 % i 18,7 %, respectivament.
La titular de Turisme ha volgut posar l’accent que “no només s’ha incrementat el nombre de turistes estrangers en la nostra destinació, sinó que ha augmentat la despesa que hi fan”.
Segons l’enquesta Egatur s’ha incrementat la despesa turística dels principals mercats emissors per a la Comunitat Valenciana. Destaca l’increment de la despesa total realitzada per turistes procedents de França, xifrada en 2.068,3 milions d’euros, un 36,9 % més que en 2022. També destaca l’increment de la despesa dels turistes del Regne Unit, d’un 16,6 % interanual; la d’Alemanya, que augmenta un 21,2 %, o la d’Itàlia, que s’ha incrementat un 27,8 % respecte a 2022.
Més informació: Informe turistes estrangers desembre 2023.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Declaracions de la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes