Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

Educació elabora una guia per a centres docents sobre l’alumnat amb diabetis

16/02/2024
Educació elabora una guia per a centres docents sobre l’alumnat amb diabetis
  • El document establix les tres barreres principals a les quals s’enfronta l’alumnat amb esta patologia que són accés, participació i aprenentatge
  • Esta guia és d’ús en l’entorn educatiu, i és un document orientatiu que no substituïx les pautes mèdiques, farmacològiques i nutricionals dels especialistes mèdics

La Conselleria d’Educació, a través de la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa i en col·laboració amb l’Associació Valenciana de Diabetis (AVD), ha elaborat la ‘Guia per a l’acompanyament educatiu de l’alumnat amb diabetis’. Este document, dirigit als centres docents, té com a principal objectiu garantir l’atenció de les necessitats de l’alumnat diagnosticat de diabetis.

Esta guia facilita recomanacions sobre respostes educatives que el professorat pot oferir a l’alumnat per a l’autocontrol de la malaltia. La principal finalitat d’este document és millorar la vida dels estudiants amb diabetis al centre sense que la seua condició de salut supose una barrera.

El document establix les tres barreres principals a les quals s’enfronta l’alumnat amb esta patologia: accés, participació i aprenentatge. En cada una es proposen mesures pel que fa al centre, aula i personalitzat.

Respecte a l’accés, s’aborden aspectes d’alimentació, espai a l’aula i dispositius de control. En la participació es tracten temes de comunicació, activitats i benestar emocional. I quant a l’aprenentatge s’aborden coneixements sobre esta patologia, acció tutorial i actuacions personalitzades.

Entre les recomanacions que es realitzen hi ha el fet de disposar d’un espai a l’aula per a guardar els dispositius de control, permetre l’ús del lavabo a demanda, assegurar-se que els alumnes amb diabetis tinguen un ràpid accés a l’aigua i menjar en el primer torn de menjador, entre altres.

Esta guia és d’ús en l’entorn educatiu i, com a tal, ha de considerar-se un document orientatiu que complementa les pautes mèdiques, farmacològiques i nutricionals dels especialistes mèdics.

 

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

Declaracions de la directora general d'Innovació i Inclusió Educativa, Xaro Escrig