Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Comunitat Valenciana acudix a la fira ITB de Berlín amb més espai expositiu i amb l’objectiu de diversificar i consolidar l’arribada de turistes alemanys

- Turisme incrementa l’espai que ocuparà en el saló, amb un estand de 200 metres quadrats i amb la participació de més de 20 empreses i marques turístiques
- Nuria Montes, que visita la fira este dimecres, es reunirà amb TUI, un dels turoperadors alemanys més importants, i amb l’agència de viatges especialitzada en luxe Secret Escapes
- “El repte és continuar atraient-hi el mercat alemany, el nostre tercer mercat internacional que va registrar l’any passat un creixement del 19 %, i amb una clara tendència alcista en 2024”, apunta Montes
La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, promociona l’oferta turística de la Comunitat en la Internationale Tourismus Börse (ITB), que se celebra a Berlín entre el 5 i el 7 de març. En esta ocasió, acudix amb un espai expositor de 200 metres quadrats integrat en l’estand de Turespaña, on es donarà suport a més de 20 coexpositors, entre empreses, municipis i marques turístiques de la Comunitat Valenciana.
D’esta manera, la Comunitat Valenciana serà l’autonomia amb més espai expositiu en este certamen internacional, que, juntament amb la WTM de Londres i Fitur a Madrid, és un dels aparadors turístics més importants del món.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, que visitarà la fira este dimecres, ha destacat “el caràcter estrictament professional d’esta edició”, que torna sense públic general, i que l’any passat va reunir més de 90.000 visitants professionals que van poder visitar al voltant de 5.500 expositors de més de 180 països.
Prèviament, Montes assistirà a la ‘Nit d’Espanya’ i a l’entrega de premis Spain Tourism Awards, on, segons ha recalcat, “la Comunitat Valenciana tindrà una àmplia representació”, perquè a parer seu “Alemanya està sempre entre els millors clients de les nostres platges, a més de ser un mercat rendible, que viatja fora de temporada”.
En esta línia, Nuria Montes ha apuntat que es tracta d’un segment “amb especial interés en productes experiencials”, i ha assenyalat “la gastronomia, la cultura, el turisme cultural i urbà, l’esportiu i actiu, i el turisme familiar i de congressos com a claus en la promoció d’enguany”.
En esta línia, la consellera ha assenyalat que “l’objectiu d’esta edició és generar negoci, però, sobretot, diversificar i consolidar l’increment de l’arribada de viatgers d’este mercat, un dels principals emissors internacionals per a la nostra destinació”. De fet, la participació de Turisme Comunitat Valenciana en esta edició d’ITB coincidix amb uns bons indicadors sobre el turisme alemany, que ha registrat en el primer mes de l’any 2024 un notable augment del 66 % en la nostra destinació.
“Una tendència que, segons Montes, consolida el dinamisme registrat en 2023, any en què l’arribada de turistes alemanys va créixer quasi un 19 % a la Comunitat, amb un augment del 21,2 % de la despesa turística”.
Reunions amb més de 60 turoperadors i mitjans especialitzats
D’altra banda, Montes ha declarat que “en els tres dies de duració de la fira es mantindran reunions i trobades a l’estand de la Comunitat Valenciana amb més de 60 turoperadors i mitjans de comunicació, tant alemanys com d’altres països”.
Durant la jornada de dimecres, la consellera visitarà l’estand de la Comunitat Valenciana, així com l’espai propi LGBTQ+. A més, es reunirà amb TUI Deutschland, un dels turoperadors alemanys més importants, i amb l’agència de viatges especialitzada en turisme de luxe Secret Escapes, entre altres.
Espai de la Comunitat Valenciana en el certamen
Turisme Comunitat Valenciana assistix a la ITB de Berlín 2024 amb un estand propi de 200 metres quadrats dins del pavelló de Turespaña, en el qual tindran cabuda més de 20 coexpositors, entre empreses, marques i municipis turístics de les tres províncies.
En concret, hi estaran presents les marques turístiques de Costa Blanca, Visit Benidorm, València Turisme, Turisme de Castelló, Alacant Turisme, Visit València i Visit Elx, a més dels municipis de Calp i Guardamar i 12 empreses i associacions de la Comunitat Valenciana.
A més, com és habitual, Turisme promocionarà el turisme LGBTQ+ amb un espai propi en el Pink Corner, al pavelló 4.1. Hi participen junt amb Turisme CV, Visit Benidorm i Visit València, els quals faran presentacions de les respectives destinacions per a este segment, que versaran sobre Benidorm Welcoming Destination i València Gay Games 2026.
L’avantsala de la fira: una trobada amb més de 250 mitjans europeus
En el context d’ITB 2024, i com a avantsala a l’inici de la fira líder del sector de la indústria turística en el món, s’ha celebrat per primera vegada el TravMedia’s International Media Marketplace (IMM), una trobada amb mitjans especialitzats en turisme, viatges i lifestyle que ha acollit la ciutat de Berlín este dilluns, i on ha participat Turisme Comunitat Valenciana.
IMM és la trobada més important d’esta classe que té lloc a Europa i ha reunit més de 250 mitjans de comunicació, editors, periodistes, locutors i influencers europeus, fonamentalment procedents d’Alemanya, Suïssa i Àustria. Al llarg d’esta trobada internacional, la Comunitat Valenciana ha mantingut reunions amb uns 25 periodistes i influencers per a donar a conéixer l’oferta turística de la Comunitat Valenciana als mitjans i el públic alemany. Una actuació que reforça la promoció de la destinació que durant esta setmana realitza la Generalitat al país germànic.
Més informació: Informe del mercat alemany 2023.