Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El turisme gastronòmic serà el protagonista d’una vintena de fires i accions internacionals fins a finals d’any
- La consellera de Turisme apunta que “hem detectat un increment de l’interés de la demanda per les activitats gastroturístiques i en reforçarem la promoció”
- El turista internacional gasta una mitjana de 205 euros per dia quan ve motivat per este producte, un interés que s’ha incrementat al 45 %
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha destacat hui que el seu departament té previst reforçar les activitats de promoció de la gastronomia amb més d’una vintena de fires i accions internacionals centrades en este producte fins a finals d’any.
En este sentit, ha insistit que “hem detectat un increment de l’interés de la demanda pel producte gastroturístic, que en el cas dels turistes internacionals s’ha incrementat i arriba al 45 %, per la qual cosa en reforçarem encara més la promoció”.
A més, hi ha altres dades que motiven esta estratègia, impulsada a través de la marca gastroturística l’Exquisit Mediterrani, com és el gasto mitjà que un turista internacional realitza quan arriba a la Comunitat Valenciana atret per este producte, que s’eleva als 205 euros i supera així en 78 euros el gasto mitjà realitzat en 2023, que va ser de 126 euros.
En concret, al llarg d’este mes d’abril ja s’espera que la marca gastroturística de la Comunitat Valenciana estiga present en el Concurs Internacional de Cuina Creativa de la Gamba Roja de Dénia, així com en una acció gastronòmica que tindrà lloc el dia 9 a Lisboa, amb la participació d’un cuiner valencià junt amb un altre de l’Algarve en una demostració de cuina en directe a quatre mans.
La gastronomia valenciana també estarà present a finals de mes al Salón Gourmets de Madrid i en una acció promocional dirigida al públic que s’organitzarà en un centre comercial de Katowice, a Polònia. La resta de l’any els nostres productes i cuiners viatjaran a llocs com la fira Biofach de Nuremberg, el Dia Mundial de la Tapa a Varsòvia o el Dîners Nomades de Marsella.
Algunes presentacions de destinació que es realitzaran en mercats com Estocolm, Porto, Munic, Hèlsinki o Viena, a través dels convenis de col·laboració que Turisme Comunitat Valenciana establix amb entitats com Conhostur o el Consell de Cambres, també oferiran degustacions gastronòmiques per a fer valdre este producte davant de turoperadors, agents de viatge i possibles turistes.
De la mateixa manera, Turisme treballa en la seua participació en alguns certàmens gastronòmics de rellevància a la Comunitat Valenciana, com ara Alacant Gastronòmica, el DNA Festival o Mediterrània Gastrònoma, on també estarà present.