Hisenda, Economia i Administració Pública

El Consell renova la col·laboració amb el Consell General del Notariat per a la prevenció i el control de conductes il·lícites en l’Administració

29/04/2024
  • La Generalitat prorroga el conveni que permet que la Inspecció General de Servicis accedisca a les bases de dades de titulars reals i de persones amb responsabilitat pública de l’entitat notarial
  • Estes actuacions permeten previndre i detectar possibles irregularitats i males pràctiques administratives en l’àmbit de la gestió pública de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic

El Consell ha autoritzat la pròrroga del conveni de col·laboració amb el Consell General del Notariat per a possibilitar que la Inspecció General de Servicis de la Generalitat puga accedir a les bases de dades de titulars reals i de persones amb responsabilitat pública del Consell General del Notariat.

Es busca així obtindre informació destinada al sistema preventiu d’alertes per a detectar possibles irregularitats i males pràctiques administratives en l’àmbit de la gestió pública de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.

En concret, gràcies a esta col·laboració, es facilita l’accés a la Base de dades de titularitats reals (BDTR) i la Base de dades de persones amb responsabilitat pública, familiars o persones pròximes (BPRP).

Per a fer-ho, en virtut d’este acord, que faculta la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública per a la renovació per quatre anys més del conveni firmat el maig de 2020, es proporcionarà al Consell General del Notariat la relació del personal funcionari de la Inspecció General de Servicis de la Generalitat que podrà accedir a la informació.

Així mateix, s’adoptaran les mesures d’índole tècnica i organitzativa necessàries que garantisquen la seguretat i la confidencialitat de la informació obtinguda de les bases de dades mencionades.