Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Turisme advoca per anticipar-se a les tendències que marca el mercat gastronòmic per a ser “més competitius”

- El director general de Turisme assenyala que el repte és “seguir avançat en este sector i combinar creativitat i hospitalitat, amb innovació i producte ancorat a la terra”
- José Manuel Camarero ha inaugurat les jornades sobre ‘Tendències gastronòmiques que marcaran el 2024’, organitzades per la Cambra de Comerç d’Alacant en col·laboració amb Turisme CV
- La trobada ha reunit prop de 200 professionals del sector, amb xefs reconeguts com ara Pepe Rodríguez, Ricard Camarena i Susi Díaz
El director general de Turisme, José Manuel Camarero, ha advocat este dilluns per “avançar-se a les tendències que marca el mercat gastronòmic per a ser encara més competitius”.
Així ho ha declarat durant l’obertura de la jornada sobre ‘Tendències gastronòmiques que marcaran el 2024’, que ha reunit, al MARQ d’Alacant, prop de dos-centes persones del sector hostaler, interessades a conéixer les claus per a la cerca de l’equilibri en gastronomia entre la naturalesa, la sostenibilitat i l’evolució de la societat.
La trobada, organitzada per la Cambra de Comerç d’Alacant en col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana, a través de l’Exquisit Mediterrani, ha albergat una taula d’anàlisi amb la participació de xefs reconeguts de gran prestigi amb estreles Michelin, com ara Pepe Rodríguez, Ricard Camarena i Susi Díaz.
Durant la seua intervenció, el director general de Turisme ha volgut remarcar la professionalitat dels ponents d’esta jornada, que “permetran que comptem amb experiències i opinions de primer nivell, que sens dubte ens ajudaran a continuar avançant en el desenvolupament i la promoció de la gastronomia com a producte turístic de primer orde”.
En este context, José Manuel Camarero ha recordat també que des de “Turisme Comunitat Valenciana estem fent una aposta ferma pel producte gastronòmic com a atractiu turístic i com a element diferenciador de la nostra destinació”. Per això, ha reafirmat el seu compromís de reforçar la marca l’Exquisit Mediterrani, “amb la qual tenim previstes nombroses accions de promoció nacionals i internacionals al llarg de 2024”, hi ha afegit.
Així mateix, ha insistit en la necessitat d’apostar per l’educació, la professionalització i el reconeixement a este sector, “massa vegades injuriat sense arguments ni raons”, ha subratllat.
Reptes del sector: creativitat, innovació i producte
Camarero ha volgut posar l’accent que el repte al qual s’enfronta el sector implica “continuar avançant i posar-hi el millor de nosaltres, combinant la creativitat i el geni que tenim a escala gastronòmica a la Comunitat Valenciana, amb factors com ara l’hospitalitat, la innovació i el producte”.
Un producte que “necessàriament ha d’estar ancorat a la terra, ser de proximitat i de temporada, i que ens permeta definir-nos com a destinació de mar i d’interior”, ha apuntat.
El director general de Turisme ha afirmat que “el futur ens continuarà posant a prova”, fent referència a la sostenibilitat, el respecte pel producte autòcton i l’aplicació de la intel·ligència artificial. Per això, Camarero ha apel·lat a continuar treballant junts per a “enfrontar-nos a tot amb audàcia i responsabilitat compartida”.
L’obertura d’esta jornada ha comptat, a més, amb la participació del president de la Cambra de Comerç d’Alacant, Carlos Bañó, que ha destacat el nou projecte de la província, l’Escola d’Alta Gastronomia, capitanejada per Paco Torreblanca.