Vicepresidència primera i Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Activitats

Més de 1.600 jóvens participen en l’11a Trobada de Teatre Jove organitzada pel programa Carnet Jove de l’IVAJ i Projecte Inestable

04/05/2024
  • Un total de 57 centres educatius de la Comunitat Valenciana han participat en estes activitats per a gaudir del teatre i les arts escèniques 
  • S’han organitzat tallers, dinàmiques grupals i exhibicions d’obres creades pels grups dels centres educatius

Més de 1.600 jóvens de tota la Comunitat Valenciana han participat en l’11a Trobada de Teatre Jove organitzada pel programa Carnet Jove de l’Institut Valencià de Joventut (IVAJ) i per Projecte Inestable, que ha tingut lloc entre el 15 d’abril i el 3 de maig per a celebrar l’educació artística gaudint del teatre.

En esta 11a edició hi ha hagut 37 representacions a les quals han assistit 57 centres educatius de Secundària, s’han organitzat 70 tallers didàctics i 14 dinàmiques grupals. Unes activitats en les quals han participat més de 30 professionals de les arts escèniques i que s’han desenvolupat al Centre Cultural Las Cigarreras d’Alacant, Espai Inestable de València i el Teatre del Raval de Castelló de la Plana.

Al llarg de tres setmanes, l’alumnat i els seus docents han gaudit del teatre i s’han format en les arts escèniques (dansa, música, plàstica, teatre i expressió corporal). En estos espais han pogut exhibir les seues creacions, formar-se en tallers amb professionals de les arts escèniques i la pedagogia, així com conéixer persones que viuen el teatre en l’educació secundària i en els centres juvenils.

El projecte Trobada de Teatre Jove oferix cada any experiències teatrals a les persones adolescents i jóvens, i es consolida com a font de coneixement i enriquiment personal. Així mateix servix com a vehicle d’aproximació a les arts escèniques per a consolidar la formació de nous espectadors.

Estes experiències consistixen en la formació mitjançant tallers i en l’exhibició d’obres creades pels grups dels centres educatius de la Comunitat Valenciana que tracten temes pròxims a l’adolescència i a la joventut, que tècnicament estan molt elaborades i que posen en relació diferents llenguatges i codis expressius. Este projecte ha rebut una resposta molt positiva de la comunitat educativa tant per a representar les obres com per a assistir com a públic.

Centres participants

Els centres que han participat en la província d’Alacant són: IES Misteri d’Elx, IES Virgen del Remedio, IES Sixto Marco, Colegio Agustinos, IES Severo Ochoa, IES Badia del Baver, Colegio Don Bosco, Màster del Professorat de la UA, IES 8 de marzo, IES Cap de l’Horta, IES Hermanos Amorós, IES Los Montesinos, IES María Blasco, IES Figueras Pacheco, IES José Marhuenda Prats, IES Jorge Juan, IES Vicente Verdú, IES Azud de Afeitamí, Colegio Nuestra Señora del Carmen, IES Santa Pola, IES Playa San Juan i IES Las Lomas.

Pel que respecta a la província de València, han participat els centres següents: IES Ramon Llull, IES José María Parra, IES Josep Ribera, IES Oleana, IES Benicalap, IES Berenguer Dalmau, IES Conselleria, IES Faustí Barberá, IES Barri del Carme, IES Serpis, IES Músic Martí i Soler, IES Sedaví, Escola Les Carolines, IES Alcalans, IES Juan de Garay, IES Federica Montseny, Colegio Concha Espina, IES Eduardo Primo Marqués, IES El Saler, IES Orriols, IES Lluís Simarro, Colegio Escuelas Pías i IES Gabriel Císcar.

Els centres assistents de la província de Castelló han sigut: IES Bovalar, IES Sos Baynat, IES Joan Baptista Porcar, IES Llombai, IES Broch i Llop, IES Vicent Castell, IES Matilde Salvador, IES Campanar, Fundació Flors, IES Violant de Casalduch, IES Miquel Peris i Segarra i IES Betxí.