Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Generalitat estudia alternatives de transport a Camporrobles i reclama al Govern central la restitució del servici ferroviari

- La consellera Salomé Pradas s’ha reunit amb l’alcalde de la localitat i el primer edil d’Utiel per a acordar una estratègia enfront de la “deixadesa” del Ministeri de Transports
La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha avançat que la Generalitat estudia alternatives de transport per a Camporrobles, localitat afectada per la supressió de la línia ferroviària Utiel-Conca-Aranjuez, que també afecta Utiel de manera especial.
La consellera ha visitat els ajuntaments d’Utiel i de Camporrobles i s’ha reunit amb els alcaldes dels dos municipis, Ricardo Gabaldón i Faustino Pozuelo, respectivament, amb els quals ha acordat treballar en una estratègia comuna enfront de la “deixadesa del Govern central en este assumpte”. “Reclamem al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible una millora del servici ferroviari a Utiel i la restitució de la històrica línia ferroviària, però mentres estudiem alternatives sobre la base de les nostres competències”, ha destacat.
En el cas d’Utiel, després de l’eliminació de la línia a Aranjuez, la freqüència s’ha reduït a huit trens diaris en direcció València i un menys en sentit invers. Entre els quals, el de les 06.55 hores, que connecta Utiel amb la capital valenciana, té retards que arriben als vint minuts, quasi diàriament, perquè ha d’esperar a l’estació de Buñol el pas d’un altre comboi amb el qual compartix la via.
Per este motiu, alguns dels trajectes es duen a terme en autobusos que manquen d’interventors i els xofers dels quals, a vegades, ni tan sols coneixen l’itinerari i han de ser guiats pels mateixos passatgers que a vegades no saben si realitzaran el viatge amb tren o per carretera fins poc abans que es duga a terme. A més, els trajectes d’Utiel cap a la pedania de Las Cuevas i la localitat de Camporrobles en sentit Cuenca són inexistents.
Precisament a Camporrobles, la consellera ha instat el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a sol·licitar fons Next Generation de la Unió Europea per a tornar a posar en marxa el traçat o, com a alternativa, “prolongar vint quilòmetres la línia C-3 de València a Utiel per a donar servici a Camporrobles, al qual el Govern central ha condemnat a ser un poble fantasma”.
En este sentit, Pradas ha recordat que la decisió del Ministeri de suprimir la línia Utiel-Conca-Aranjuez va ser suspesa de manera cautelar pel Tribunal Suprem quan va accedir així al que van sol·licitar onze municipis de les províncies de València, Conca i Madrid.