Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El Consell arranca al Govern central el compromís que l’ampliació dels aeroports valencians estiga a punt en 2031 i reclama la segona pista d’Alacant-Elx
- La consellera Salomé Pradas lamenta “que a curt termini es descarte la segona pista, i que no es concreten els terminis, quanties ni previsions d’operació”
- La consellera Nuria Montes destaca “que cada dia que passa sense estes ampliacions es perden sis milions d’euros”
- La Generalitat i AENA es reuniran en juny per a estudiar el projecte d’estudi funcional d’Alacant-Elx i la previsió per a Manises-València
- La Generalitat oferix a AENA la seua col·laboració “per a avançar com més de pressa millor en la tramitació d’estes obres estratègiques per al creixement i desenvolupament de la Comunitat Valenciana”
La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, i la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, han assegurat que “la pressió reivindicativa del Consell de Carlos Mazón ha sigut clau per a arrancar al Govern el compromís d’accelerar els terminis per a les ampliacions dels aeroports valencians en 2031” i han reivindicat “la segona pista per a l’aeroport d’Alacant-Elx”.
Les titulars dels dos departaments han traslladat a la cúpula d’AENA la necessitat “de dur a terme com més prompte millor les obres que per justícia corresponen a les infraestructures valencianes per a evitar el col·lapse de les instal·lacions”, i han lamentat “que a curt termini s’haja descartat la segona pista de la infraestructura alacantina”.
Les conselleres han informat que els representants de la companyia s’han compromés a licitar este mateix any els estudis per a les ampliacions de les dos terminals i que abans de 2027 tot el tràmit administratiu estiga tancat per a escometre les obres en el pròxim pla d’inversions (DORA) que comprén el període 2027-2031.
Durant la trobada han manifestat al president de la companyia, Maurici Lucena, i els directius de l’entitat, la “gran preocupació” de la Generalitat perquè estes obres ja arriben tard. “Esta situació pot portar a la saturació d’unes infraestructures que no deixen de batre rècords de passatgers”, hi han afegit.
Salomé Pradas ha lamentat “que la segona pista no es preveja en el projecte d’ampliació actual d’Alacant-Elx i que, per tant, no s’hagen atés les reivindicacions de la Generalitat”.
La consellera de Medi Ambient ha indicat que “no tenim terminis, ni quanties, ni previsions d’operació, tan sols tímids avanços”. Per això, ha reclamat que en juny, mes en què ja s’ha programat una segona trobada, “els responsables d’AENA ens presenten un estudi de viabilitat i progressió econòmica sobre la segona pista”.
Per la seua banda, Nuria Montes ha assegurat que “cada dia que passa sense estes ampliacions es perden sis milions d’euros i per això ens hem emplaçat a una futura reunió per a concretar les nostres peticions”.
De la mateixa manera, Montes ha reclamat que AENA “preveja per a Alacant-Elx i València una inversió similar als quasi 400 milions d’euros que ha compromés per al Brasil, a pesar que les infraestructures valencianes estan anys esperant actuacions clau”.
La Generalitat i AENA han acordat celebrar una nova trobada en la qual s’abordarà el disseny funcional de l’aeroport alacantí i els estudis per a l’ampliació de Manises. Així mateix, les conselleres Pradas i Montes han oferit a AENA la seua “màxima col·laboració per a avançar com més prompte millor en la tramitació d’estes obres estratègiques per al creixement i desenvolupament de la Comunitat Valenciana”.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Consellera Salomé Pradas
Consellera Nuria Montes