Presidència

El Museu de les Ciències celebra la final de la quarta edició del concurs escolar ‘Acció pel clima’

10/05/2024
El Museu de les Ciències celebra la final de la quarta edició del concurs escolar ‘Acció pel clima’
  • Els 45 equips finalistes han presentat els seus projectes al jurat i al públic general

El Museu de les Ciències ha acollit la final del concurs ‘Acció pel clima’, convocat per quart any consecutiu per la Ciutat de les Arts i les Ciències i que es dirigix a estudiants de Primària, Secundària, Batxillerat o cicles de Formació Professional Bàsica i de Grau Mitjà de tot Espanya. El certamen té el patrocini de Reciclamás, Global Omnium i Avanqua i en 2024 ha comptat amb la participació de més de 440 estudiants distribuïts en 112 equips, 45 dels quals han arribat a la final.
 
Durant tot el matí, els grups finalistes han presentat els seus treballs al jurat i també al públic general, ja que el certamen és de lliure accés i es realitza a manera de fira científica amb la mostra física del projecte i l’exposició verbal per part de cada equip.
 
L’entrega dels premis s’ha celebrat a l’Auditori Santiago Grisolía amb la presència de la directora general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Ana Ortells; el regidor del Cicle Integral de l’Aigua, Recollida de Residus i Millora Climàtica de l’Ajuntament de València, Carlos Mundina; el president del Comité d’Experts de la Ciutat de les Arts i les Ciències, José Luis Rubio; la secretària del Comité d’Experts, Amparo Latorre, i el membre del Comité d’Experts, Enrique Alborch, juntament amb representants de Global Omnium, Reciclamás i Avanqua.
 
Premis 2024
 
En la categoria del primer cicle de Primària ‘Les meues idees per a cuidar el medi ambient’, que consistix en el disseny i la posada en pràctica d’un projecte que tinga com a objectiu conscienciar l’alumnat sobre la situació mediambiental existent i la cura del planeta, el grup guanyador ha sigut el del Col·legi Claret de València, amb el seu projecte ‘Fes-ho per tu, fes-ho per tots, fes-ho pel planeta’. El segon premi ha reconegut el projecte ‘Juguem per al futur’, d’un altre equip del Col·legi Claret de València, centre que també ha guanyat el premi en línia.

L’equip de segon cicle de Primària del Col·legi Attilio Bruschetti de Xàtiva ha guanyat la categoria ‘Som-hi. Al rescat del planeta’, que planteja el disseny i la construcció d’un element, un mecanisme, una maqueta o un artefacte amb materials reciclats amb el seu projecte ‘Construïm hotels d’insectes’. El segon premi en esta categoria ha reconegut el projecte ‘Reutilitzem cartó i transformem el vent!’ de l’equip del Col·legi Misericòrdia de Vinaròs. El premi en línia ha sigut per al grup d’estudiants de La Devesa School d’Elx amb el seu treball ‘Reclaimed Kawaii Animals’.
 
Estudiants del Col·legi CEU San Pablo de Moncada de tercer cicle de Primària i el seu projecte ‘La casa sostenible’ han guanyat el primer premi en la categoria ‘Consum responsable contra el canvi climàtic’, que premia el disseny i muntatge d’un experiment o artefacte relacionat amb l’eficiència energètica o l’aprofitament adequat de l’aigua. El segon premi en esta categoria ha premiat el projecte ‘Un forn solar per al col·le’, de l’equip del Col·legi Los Pinos de Bicorp, mentres que el premi en línia ha sigut per al col·legi CEU San Pablo de Moncada amb el seu treball ‘La granja especial i sostenible’.
 
El grup de Secundària del Col·legi Santa Ana y San José de la Montaña d’Albal, amb el seu projecte ‘L’aigua, un bé preuat’, ha obtingut el primer premi de la categoria ‘Accions d’implicació social’ sobre el disseny i la difusió d’accions perquè els estudiants prenguen consciència i siguen part activa de la conservació del medi ambient. Este centre ha guanyat també el segon premi amb el seu projecte ‘Hidropònic’ i el premi en línia ha sigut per al Col·legi San José de la Montaña de Cheste, amb el projecte ‘Green Walls i espais verds en el nostre centre, entre tots millor!’.

El projecte ‘Experiències i conseqüències del canvi climàtic’, realitzat per estudiants de l’IES Ausias March de Manises, ha sigut guanyador del primer premi en la categoria ‘Programant la sostenibilitat’, sobre el disseny i muntatge d’un projecte STEM per a mostrar algun aspecte relacionat amb el medi ambient i la sostenibilitat. El segon premi ha sigut per a l’equip del Col·legi Diocesà La Milagrosa de Segorbe, amb el treball ‘Cultivant somnis’, i el premi en línia per al de l’IES Els Planells d’Artesa de Segre, amb el seu projecte ‘No l’aboques pel broc gros’.

Per cada categoria, els premis són de 100 euros per al guanyador en línia, 200 euros per als segons premis i 300 euros per als premiats en primera posició, a més d’entrades al Museu de les Ciències.

Galeria d'imatges