Visor detalle nota de prensa

Hisenda i Economia

El Consell autoritza convenis amb els municipis de Chiva, Ayora i Ademuz per a prestar el servici d’atenció presencial en la declaració de la renda

20/05/2024
  • L’Agència Tributària Valenciana oferirà assessorament personalitzat i gratuït per a la realització d’estos tràmits en punts d’assistència gratuïta

El Consell ha autoritzat la subscripció de convenis de col·laboració entre la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública i els ajuntaments de Chiva, Ayora i Ademuz per a la prestació del servici d’atenció i assistència a contribuents en la confecció de declaracions de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques de l’exercici 2023, així com per a la presentació, a través del servici Rentaweb, de declaracions per este impost en representació de tercers.

En estes localitats s’instal·laran punts d’assistència gratuïta des dels quals l’Agència Tributària Valenciana oferirà assessorament personalitzat per a la realització d’estos tràmits.

Mitjançant estos acords, els ajuntaments aportaran locals per a l’atenció ciutadana durant el mes de juny amb l’horari següent: els dilluns, dimarts i dijous de 9:00 a 14:30 hores i de 16:00 a 19:00 hores; i els dimecres i divendres de 9:00 a 15:00 hores (el nombre de dies en què es prestarà el servici es concretarà amb cada corporació).

Així mateix, les corporacions municipals hauran de garantir que estes oficines garantisquen l’accessibilitat, complisquen les exigències bàsiques de salubritat i higiene i tinguen connexió a internet i una sala amb capacitat suficient per a gestionar les esperes que puguen produir-se.

Per la seua part, la Generalitat aportarà el personal especialitzat en matèria tributària, així com els programes i equipaments informàtics d’ajuda que es precisen.

En esta campanya de la renda, l’atenció presencial es prestarà des de 68 municipis diferents, davant dels 25 punts d’atenció de l’any passat, la qual cosa permetrà acostar este servici a més contribuents.