Sanitat

El Servici d’Enginyeria i Manteniment de l’Hospital Clínic de València rep la certificació de qualitat de la seua carta de servicis

20/05/2024
El Servici d’Enginyeria i Manteniment de l’Hospital Clínic de València rep la certificació de qualitat de la seua carta de servicis
  • Es tracta del primer servici d’esta classe d’un hospital públic de la Comunitat Valenciana que aconseguix esta certificació d’AENOR
  • Les cartes de servici són dissenyades pels servicis i sotmeses a una avaluació per un organisme independent de certificació

El Servici d’Enginyeria i Manteniment de l’Hospital Clínic Universitari de València ha rebut recentment la certificació de carta de servicis UNE 93200. L’objectiu de la carta de servicis, segons la norma UNE 93200:2008, és comunicar als seus usuaris els servicis que presta qualsevol organització i els compromisos que assumixen en la seua prestació. Es tracta del primer servici d’enginyeria i manteniment d’un hospital públic de la Comunitat Valenciana que aconseguix esta certificació d’AENOR.

Per a poder optar a esta certificació de qualitat, prèviament, els servicis han de dissenyar un document en el qual s’especifiquen els servicis que presten de manera estandarditzada per a, seguidament, sotmetre’s a una avaluació per part d’un organisme independent de certificació, en este cas AENOR.

El Servici d’Enginyeria i Manteniment, dependent de la direcció econòmica del Departament, s’encarrega de la gestió de les infraestructures, les instal·lacions i l’equipament dels edificis sanitaris del Departament Clínic ‒ la Malva-rosa. En concret, se centra en la gestió, la planificació, l’anàlisi, el disseny, el desenvolupament i la implementació de tecnologies per a garantir unes condicions de funcionament adequades de les infraestructures sanitàries. De manera afegida, també se centra a oferir alternatives i solucions millorades als problemes de l’entorn hospitalari.

El Servici es compon d’àrees funcionals amb dotació de recursos i comeses específiques per a cada una. Entre estes àrees es troben: infraestructures, electromedicina, atenció primària, manteniment, administració i seguretat, salut i higiene.

Carta de servicis com a suport a la millora contínua

“Les cartes de servicis suposen una ferramenta de gestió de la qualitat que permeten una millora contínua. Possibiliten l’aplicació del mètode en el treball, la gestió per processos i la consecució de resultats que aporten valor a l’organització. Permeten, a més, agilitzar la relació amb els usuaris i definir els estàndards d’actuació que contribuïxen a establir objectius ambiciosos”, ha explicat Vicente J. Tello, director econòmic del Departament Clínic ‒ Malva-rosa.

Per la seua banda, M. José Picazo, cap del Servici d’Enginyeria i Manteniment, ha posat l’accent que “per al Servici suposa un orgull i un al·licient comptar amb esta certificació de qualitat. Este document demostra el compromís que adquirim amb l’usuari per mitjà del mesurament, el seguiment i la millora contínua de la nostra activitat”.

Galeria d'imatges