Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció

Turisme Comunitat Valenciana convida un grup de turoperadors europeus a descobrir el ‘turisme més experiencial’

21/05/2024
Turisme Comunitat Valenciana convida un grup de turoperadors europeus a descobrir el ‘turisme més experiencial’
  • Entre les propostes destaca l’oleoturisme a Viver, amb aprenentatge sobre l’elaboració de vins i olis de varietats autòctones; navegar per la costa de Dénia, o gaudir de la llum del capvespre a l’Albufera
  • Esta acció dirigida a agents de viatge de Suècia, el Regne Unit, França i Polònia forma part de l’estratègia de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme per a reforçar la promoció a Europa
  • Nuria Montes assenyala que “l’objectiu és diversificar la demanda turística internacional cap a altres productes i incrementar la desestacionalització”

La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, ha organitzat un viatge de familiarització per la Comunitat Valenciana a un grup de turoperadors d’Europa especialitzats en viatges personalitzats, amb encant, prèmium i alguns d’estos enfocats a l’enoturisme, aprofitant la seua presència a Espanya amb motiu de les jornades de comercialització turística de Turespaña que començaran este dilluns.

Durant quatre dies, Turisme ha promocionat entre set agents de viatge procedents de Suècia, el Regne Unit, França i Polònia el turisme més experiencial de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat que coneguen la diversitat de l’oferta turística i les seues possibilitats per a poder oferir-la als seus clients.

El grup ha recorregut durant este cap de setmana enclavaments com la ciutat de València i el Centre d’Art Hortensia Herrero; han visitat vinyes i olivars de la zona de Viver, aprenent sobre l’elaboració de vins i olis de varietats autòctones, a més de navegar per la costa de la Marina i visitar i degustar la gastronomia de Dénia.

Així mateix, el grup ha fet una passejada en bicicleta elèctrica per l’Albufera per a gaudir de l’entorn paisatgístic i de la llum del vespre, i fins i tot ha participat en un taller de paella valenciana després de visitar un mercat local.

En concret, els operadors que han format part d’este viatge de familiarització són Wine Tourism Global AB (Suècia), Casas Cantábricas (el Regne Unit), Work & Fun (Polònia), Selectour (França), Not Just Travel (el Regne Unit) i Craft Events (Polònia).

Aposta per diversificar la demanda internacional

Este viatge de familiarització forma part de l’estratègia de la Conselleria d’Indústria, Comerç i Turisme per a reforçar la promoció de la Comunitat Valenciana en el seu principal mercat internacional, l’europeu, que va despuntant en les xifres d’arribades i que tan bones previsions presenta per a les pròximes temporades turístiques.

“L’objectiu és que coneguen la diversitat, i les múltiples alternatives de qualitat al turisme de sol i platja, que oferix la Comunitat Valenciana durant tot l’any”, ha explicat la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, que aposta per “diversificar la demanda turística cap a la nostra destinació, així com incrementar la desestacionalització”.

De fet, ha recordat el dinamisme del mercat internacional a la Comunitat Valenciana en 2024, que “està creixent més d’un 25 % amb més de 2 milions de turistes estrangers, que van desemborsar 2.588 milions d’euros en el primer trimestre de l’any”. A més, ha assenyalat que “este exercici estem registrant les millors dades de turisme internacional de tota la sèrie històrica, amb rècord de visitants internacionals durant els tres primers mesos de l’any”.

Els principals mercats europeus emissors de turistes per a la Comunitat Valenciana són el Regne Unit, que creix prop d’un 30 % en 2024; seguit de França, amb un notable augment superior al 46 % durant el primer trimestre d’enguany; Alemanya, que augmenta més d’un 31 %, i els països nòrdics, que acumulen una pujada de l’1,5 % interanual.

Galeria d'imatges